Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Philosophy and Environmental Education the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908301" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/books?id=6KUVEQAAQBAJ&printsec=copyright&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false" target="_blank" >https://books.google.cz/books?id=6KUVEQAAQBAJ&printsec=copyright&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Philosophy and Environmental Education the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the relationship between philosophy and environmental education in secondary education, both from a theoretical and practical perspective. First, the conception of philosophy and environmental education in the Czech Republic is decribed, focusing thereby especially on the undergoing changes in the approach to teaching philosophy that might also be relevant for environmental education. Second, the international educational project of Ecoschools is introduced and it is shown that it is suitable for promoting the connection between philosophy and environmental education. In the third part, several lesson plans on environmental and animal ethics are resented that were prepared by the author as methodical support for teachers in the Ecoschool programme.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Philosophy and Environmental Education the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the relationship between philosophy and environmental education in secondary education, both from a theoretical and practical perspective. First, the conception of philosophy and environmental education in the Czech Republic is decribed, focusing thereby especially on the undergoing changes in the approach to teaching philosophy that might also be relevant for environmental education. Second, the international educational project of Ecoschools is introduced and it is shown that it is suitable for promoting the connection between philosophy and environmental education. In the third part, several lesson plans on environmental and animal ethics are resented that were prepared by the author as methodical support for teachers in the Ecoschool programme.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    PHILOSOPHIE UND UMWELTBILDUNG: PHILOSOPHIE AND ENVIRONMENTAL EDUCATION

  • ISBN

    978-3-95948-592-0

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    93-109

  • Počet stran knihy

    272

  • Název nakladatele

    Bautz Verlag

  • Místo vydání

    Nordhausen

  • Kód UT WoS kapitoly