Úlohy s potenciálem pro STEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908533" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf" target="_blank" >https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úlohy s potenciálem pro STEM
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku představujeme dvě sady úloh vhodných pro výuku v souladu se STEM přístupem, který propojuje přírodní vědy, technologii, techniku a matematiku. I přesto, že koncept vznikl v USA, je uplatnitelný i v českém vzdělávacím systému. První sada úloh se zaměřuje na rizika spojená s konzumací alkoholu. Druhá sada ukazuje využití stavebnice LEGO pro výuku chemie. Tyto úlohy mají potenciál posílit schopnosti žáků v oblasti STEM a mohou být přizpůsobeny různým úrovním znalostí a dovedností. Jejich začlenění do výuky přináší praktický a interdisciplinární přístup k vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Tasks with potential for STEM
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present two sets of tasks suitable for teaching in accordance with the STEM approach, which links science, technology, engineering and mathematics. Although the concept originated in the USA, it is also applicable in the Czech education system. The first set of tasks focuses on the risks associated with alcohol consumption. The second set shows the use of LEGO building blocks for teaching chemistry. These tasks have the potential to strengthen students' STEM skills and can be adapted to different levels of knowledge and skills. Incorporating them into the classroom brings a hands-on and interdisciplinary approach to learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dva dny s didaktikou matematiky 2024
ISBN
978-80-7603-485-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"12–16"
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
15. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—