Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úlohy s potenciálem pro STEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908533" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf" target="_blank" >https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úlohy s potenciálem pro STEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku představujeme dvě sady úloh vhodných pro výuku v souladu se STEM přístupem, který propojuje přírodní vědy, technologii, techniku a matematiku. I přesto, že koncept vznikl v USA, je uplatnitelný i v českém vzdělávacím systému. První sada úloh se zaměřuje na rizika spojená s konzumací alkoholu. Druhá sada ukazuje využití stavebnice LEGO pro výuku chemie. Tyto úlohy mají potenciál posílit schopnosti žáků v oblasti STEM a mohou být přizpůsobeny různým úrovním znalostí a dovedností. Jejich začlenění do výuky přináší praktický a interdisciplinární přístup k vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Tasks with potential for STEM

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present two sets of tasks suitable for teaching in accordance with the STEM approach, which links science, technology, engineering and mathematics. Although the concept originated in the USA, it is also applicable in the Czech education system. The first set of tasks focuses on the risks associated with alcohol consumption. The second set shows the use of LEGO building blocks for teaching chemistry. These tasks have the potential to strengthen students&apos; STEM skills and can be adapted to different levels of knowledge and skills. Incorporating them into the classroom brings a hands-on and interdisciplinary approach to learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dva dny s didaktikou matematiky 2024

  • ISBN

    978-80-7603-485-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "12–16"

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    15. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku