Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REAWAKENING THE PAST: THE ROLE OF GAMIFICATION IN PRESERVING CULTURAL LEGACY – A CASE STUDY FROM CZECHIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909328" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://plural.upsc.md/wp-content/uploads/2025/02/Revista-Plural_Vol_12_nr_2_2024_1.pdf" target="_blank" >https://plural.upsc.md/wp-content/uploads/2025/02/Revista-Plural_Vol_12_nr_2_2024_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37710/plural.v12i2_1" target="_blank" >10.37710/plural.v12i2_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    REAWAKENING THE PAST: THE ROLE OF GAMIFICATION IN PRESERVING CULTURAL LEGACY – A CASE STUDY FROM CZECHIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, there has been a growing emphasis on protecting both natural and cultural heritage, which often faces the threat of being forgotten or lost. The digital era and new technologies have opened up new opportunities to make these heritage sites accessible to the public. This trend is particularly evident in Czechia in the Sudetenland, where the German population was displaced after World War II. These regions, characterised by high depopulation rates, have significant tourism potential due to their rich natural and cultural resources. This study explores new directions in gamification and identifies successful examples in cultural heritage care. Using geospatial data, the research tests various gamification techniques in the field on the background of concepts STEM and HASS. The findings suggest that gamification is crucial for regional development and community engagement, leading to revitalising abandoned villages and economic diversification. The study highlights the importance of gamification in preserving cultural heritage and its role in regional development, education, and tourism. Rurex represents an innovative gamification process with significant potential for future development and sustainability.

  • Název v anglickém jazyce

    REAWAKENING THE PAST: THE ROLE OF GAMIFICATION IN PRESERVING CULTURAL LEGACY – A CASE STUDY FROM CZECHIA

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, there has been a growing emphasis on protecting both natural and cultural heritage, which often faces the threat of being forgotten or lost. The digital era and new technologies have opened up new opportunities to make these heritage sites accessible to the public. This trend is particularly evident in Czechia in the Sudetenland, where the German population was displaced after World War II. These regions, characterised by high depopulation rates, have significant tourism potential due to their rich natural and cultural resources. This study explores new directions in gamification and identifies successful examples in cultural heritage care. Using geospatial data, the research tests various gamification techniques in the field on the background of concepts STEM and HASS. The findings suggest that gamification is crucial for regional development and community engagement, leading to revitalising abandoned villages and economic diversification. The study highlights the importance of gamification in preserving cultural heritage and its role in regional development, education, and tourism. Rurex represents an innovative gamification process with significant potential for future development and sustainability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Plural. History. Culture. Society

  • ISSN

    2345-1262

  • e-ISSN

    2345-184X

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    MD - Moldavská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    5-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85218982458