Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vodní komponenta krajiny v přírodně orientovaném venkovském cestovním ruchu na příkladu Třeboňska

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F08%3A00009441" target="_blank" >RIV/60076658:12510/08:00009441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vodní komponenta krajiny v přírodně orientovaném venkovském cestovním ruchu na příkladu Třeboňska

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je zaměřen na vztah návštěvníků venkovského regionu k jeho ekoturistickým předpokladům, konkrétně k vybranému prvku krajiny, totiž vodě. Na základě analýzy odpovědí z provedených řízených rozhovorů lze shrnout, že rekreačním aktivitám na Třeboňskudominuje cykloturistika a návštěvy historických památek. Jen minimální počet respondentů se věnuje přírodně orientovaným aktivitám (pozorování ptáků, myslivost), poměrně významnou aktivitou ve srovnání s nimi je sportovní rybolov. Nejvýznamnějším prvkemimage Třeboňska je voda, nejvýznamnějším motivačním prvkem je "přírodní prostředí", existuje automatická asociace Třeboňsko = dovolená. Ovšem znalost podstaty "přírodního" prostředí krajiny Třeboňska se blíží nule, ekoturistickým aktivitám se nevěnovaltéměř nikdo a možnost jejich provozování je známa pouze 15 % návštěvniků.

  • Název v anglickém jazyce

    Water as the part of landscape in nature based rural tourism, case Třeboň region

  • Popis výsledku anglicky

    This artic1e is aimed on attitudes of visitors of tourist rural are a towards its ecotourism conditions, especiaJly towards water as the part of its landscape. To compile the results of questionnaire survey analysis it can be said that the ma in recreational activities among Třeboň region's visitors were biking and visiting of historical monuments. Only a few visitors were interested in nature-based activities (bird-watching, hunting). On the other hand quite high interest in recreational fishing was found. The most important part ofTřeboň region' s image was water and the most important constituent of motivation was nature. There is a strong relation between the terms holiday and Třeboň region. The knowledge of Třeboň region's nature was very poor andalmost anyone had not participated in ecotourism activities. only 15 % visitors were famiJiarised with the offer of ecotourism activities in the region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    EH - Ekologie – společenstva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus