Vodní komponenta krajiny v přírodně orientovaném venkovském cestovním ruchu na příkladu Třeboňska
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F08%3A00009441" target="_blank" >RIV/60076658:12510/08:00009441 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vodní komponenta krajiny v přírodně orientovaném venkovském cestovním ruchu na příkladu Třeboňska
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na vztah návštěvníků venkovského regionu k jeho ekoturistickým předpokladům, konkrétně k vybranému prvku krajiny, totiž vodě. Na základě analýzy odpovědí z provedených řízených rozhovorů lze shrnout, že rekreačním aktivitám na Třeboňskudominuje cykloturistika a návštěvy historických památek. Jen minimální počet respondentů se věnuje přírodně orientovaným aktivitám (pozorování ptáků, myslivost), poměrně významnou aktivitou ve srovnání s nimi je sportovní rybolov. Nejvýznamnějším prvkemimage Třeboňska je voda, nejvýznamnějším motivačním prvkem je "přírodní prostředí", existuje automatická asociace Třeboňsko = dovolená. Ovšem znalost podstaty "přírodního" prostředí krajiny Třeboňska se blíží nule, ekoturistickým aktivitám se nevěnovaltéměř nikdo a možnost jejich provozování je známa pouze 15 % návštěvniků.
Název v anglickém jazyce
Water as the part of landscape in nature based rural tourism, case Třeboň region
Popis výsledku anglicky
This artic1e is aimed on attitudes of visitors of tourist rural are a towards its ecotourism conditions, especiaJly towards water as the part of its landscape. To compile the results of questionnaire survey analysis it can be said that the ma in recreational activities among Třeboň region's visitors were biking and visiting of historical monuments. Only a few visitors were interested in nature-based activities (bird-watching, hunting). On the other hand quite high interest in recreational fishing was found. The most important part ofTřeboň region' s image was water and the most important constituent of motivation was nature. There is a strong relation between the terms holiday and Třeboň region. The knowledge of Třeboň region's nature was very poor andalmost anyone had not participated in ecotourism activities. only 15 % visitors were famiJiarised with the offer of ecotourism activities in the region.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
EH - Ekologie – společenstva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
11.
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—