Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozpočtové určení daní územním samosprávám - normativní a pozitivní přístup

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011103" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozpočtové určení daní územním samosprávám - normativní a pozitivní přístup

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá normativním přístupem ke koncipování rozpočtového určení daní (RUD) územním samosprávám (zejména ve vztahu k otázce efektivnosti alokace zdrojů). Součástí příspěvku je i pozitivní analýza daňového určení ve vybraných zemích OECD a EU,včetně ČR. Příspěvek si klade za cíl a) objasnit teoretická východiska RUD a definovat zásady pro jeho koncipování, b) definovat základní parametry systému RUD v ČR, provést zhodnocení systému, a tím přispět do diskuse o koncepci rozpočtového učení daníúzemním samosprávám v ČR. Výsledky naznačují, že systém rozpočtového určení daní založený převážně na sdílení daní má pro podmínky ČR nepopiratelné výhody. Z hlediska alokační efektivnosti však jistě sehrává negativní úlohu fiskální iluzi podporující nízká míra daňové autonomie ÚSC (7% v roce 2005, metodika OECD). Ze srovnání s evropskými státy OECD např. vyplývá, že míře výdajové a daňové decentralizace a relativní velikosti místního veřejného sektoru ČR by odpovídala míra daňové auton

  • Název v anglickém jazyce

    Tax Assignment to Local Government Level - Normative and Positive View

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to give the empirical characteristics of the tax decentralization and tax autonomy on local government levels in OECD-Europe countries. The results are following: 1) Countries with a higher relative size of local government sector show a higher level of tax decentralization. 2) The most important category in terms of the tax autonomy is the ?b? category (the autonomy to set the tax rate). The tax sharing arrangements are less frequently used. 3) A higher rate of tax autonomy iscorrelated with a higher rate of tax decentralization. Countries with low tax autonomy rely more on tax sharing (Czech Republic).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teoretické a praktické aspekty veřejných financí

  • ISBN

    978-80-245-1513-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Oeconomica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha - VŠE

  • Datum konání akce

    3. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku