Spotřební chování generace Y v kontextu udržitelné spotřeby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F10%3A00012302" target="_blank" >RIV/60076658:12510/10:00012302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spotřební chování generace Y v kontextu udržitelné spotřeby
Popis výsledku v původním jazyce
Udržitelná spotřeba patří ke klíčovým prvkům globálního směru udržitelného rozvoje. Lze ji charakterizovat jako spotřební chování uspokojující potřeby současných i budoucích generací. V kontextu udržitelné spotřeby je klíčové poznat a pochopit spotřebníchování konečných spotřebitelů. Tento příspěvek shrnuje výsledky výzkumu postojů spotřebitelů z řad generace Y k jednotlivým aspektům udržitelné spotřeby. Spotřební chování této generace bude v budoucnu určovat směr vývoje, neboť do roku 2025 bude tvořitvětšinu obyvatelstva v produktivním věku. Výsledky ukazují, že tato generace má k aktivitám udržitelné spotřeby kladný vztah, avšak pod podmínkou co nejmenší ztráty pohodlí, což naznačuje i jeden z globálních spotřebitelských trendů.
Název v anglickém jazyce
Consumer behaviour of generation Y in the context of sustainable consumption
Popis výsledku anglicky
Sustainable consumption is one of crucial parts of global trend of sustainable development. Sustainable consumption can be characterized as consumer behaviour which is considerate to current and the future generation. Very important is to get to know andunderstand behaviour of a final consumer. This article summarizes the results of the research of the consumer attitudes from generation Y to some aspects of sustainable consumption. Consumer behaviour of this generation will stipulate the direction of the future development because this generation will be representing majority of inhabitants in productive age by year 2025. As results show this generation have good relation to activity of sustainable consumption. They, however, don?t want to lose theircomfort. This corresponds with one of the global consumer trends.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inproforum Junior 2010 : sborník příspěvků z mezinárodní doktorské vědecké konference, České Budějovice, 26. listopadu 2010
ISBN
978-80-7394-226-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—