Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate social responsibility as a competitive advantage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F11%3A43882531" target="_blank" >RIV/60076658:12510/11:43882531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate social responsibility as a competitive advantage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current global situation with increasing economic, social, and environmental crisis all over the world leads inevitably to the fundamental change of society. Already, in the last century, there began to appear first voices calling for sustainable development. In the business world this way represents corporate social responsibility. This new philosophy of long-term prosperity is quite well-managed by large companies but apply it in more limited small and medium sized enterprises has certain obstacles. This paper deals with results of applied research about possibilities how to use corporate social responsibility as a competitive advantage for small and medium sized enterprises. The results clarified position of surveyed enterprises in social responsible issue. On the basis of them, there were suggested recommendations for increase competitiveness of small and medium sized enterprises through corporate social responsibility. This research was funded by grant GAJU 047/2011/S-Dalíková fro

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate social responsibility as a competitive advantage

  • Popis výsledku anglicky

    Current global situation with increasing economic, social, and environmental crisis all over the world leads inevitably to the fundamental change of society. Already, in the last century, there began to appear first voices calling for sustainable development. In the business world this way represents corporate social responsibility. This new philosophy of long-term prosperity is quite well-managed by large companies but apply it in more limited small and medium sized enterprises has certain obstacles. This paper deals with results of applied research about possibilities how to use corporate social responsibility as a competitive advantage for small and medium sized enterprises. The results clarified position of surveyed enterprises in social responsible issue. On the basis of them, there were suggested recommendations for increase competitiveness of small and medium sized enterprises through corporate social responsibility. This research was funded by grant GAJU 047/2011/S-Dalíková fro

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MIC 2011: Managing Sustainability?

  • ISBN

    978-961-266-113-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    "nestránkováno"

  • Název nakladatele

    University of Primorska

  • Místo vydání

    Koper

  • Místo konání akce

    Portorož, Slovenia

  • Datum konání akce

    23. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku