Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maloobchodní tržby v České republice a Evropské unii a komparace vývoje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F12%3A43883882" target="_blank" >RIV/60076658:12510/12:43883882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maloobchodní tržby v České republice a Evropské unii a komparace vývoje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá vývojem maloobchodních tržeb v České republice a Evropské unii. Maloobchodní tržby jsou velmi důležitým prvkem celkového výkonu národního hospodářství. Cílem tohoto článku je analyzovat trendy ve vývoji maloobchodních tržeb v ČR a porovnat jej s výsledky celé Evropské unie. Článek představuje grafickou analýzu vztahů mezi maloobchodními tržbami a makroekonomickým vývojem (růst HDP a nezaměstnanost) a také očekáváním budoucího vývoje a své budoucí finanční situace ze strany domácností. Pokud jde o faktory vývoje maloobchodních tržeb, určitě existuje pozitivní korelace s vývojem celkového výkonu ekonomiky. Naopak nelze prokázat souvislost mezi vývojem maloobchodních tržeb a nezaměstnaností celkově v Evropské unii i v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    The retail sales in the Czech Republic and the European Union and the comparison of evolution

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the evolution of the retail sales in the Czech Republic and the European Union. Retail sales are a very important element of the total performance of a national economy. The aim of this article is to analyse the tendency of the retail sales and to compare their evolution in the Czech Republic with the results of the whole European Union. The paper presents graphical analysis studying relations between the retail sales and the macroeconomic development (GDP growth rate and unemployment rate) as well as the expectations of the households. As concerns the factors of the retail sales evolution, there is some positive correlation with the evolution of the general economic performance. However, there is no provable relation between the growth or decrease of the retail sales and the unemployment in both the EU and the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus