Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The models of calculation of external cost from road traffic accidents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F13%3A43885876" target="_blank" >RIV/60076658:12510/13:43885876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The models of calculation of external cost from road traffic accidents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road traffic accidents are serious public problem that encroaches whole society. Primarily the impact of traffic accident experiences straight forward participants of accident. In another sequence impacts and most of all costs are accepted by the whole society. Costs connected with road traffic accidents are estimated beyond 2 - 4 % the gross domestic product in general. It is absolutely necessary to try to de-termine level of costs, analyse the impacts and consequently possible chances for improvementof situation. The consequences of traffic accidents can be horrendous, and people indicate a high willingness-to-pay (WTP) to reduce the risk of being a victim of a traffic accident. Road traffic accidents impacts and their evaluations can be primarily divided into two parts: direct and indirect impacts. Very often is calculation (models) of external cost based on the value of statistical life (VOSL). The aim of this paper is to present models for calculation of accident costs which is u

  • Název v anglickém jazyce

    The models of calculation of external cost from road traffic accidents

  • Popis výsledku anglicky

    Road traffic accidents are serious public problem that encroaches whole society. Primarily the impact of traffic accident experiences straight forward participants of accident. In another sequence impacts and most of all costs are accepted by the whole society. Costs connected with road traffic accidents are estimated beyond 2 - 4 % the gross domestic product in general. It is absolutely necessary to try to de-termine level of costs, analyse the impacts and consequently possible chances for improvementof situation. The consequences of traffic accidents can be horrendous, and people indicate a high willingness-to-pay (WTP) to reduce the risk of being a victim of a traffic accident. Road traffic accidents impacts and their evaluations can be primarily divided into two parts: direct and indirect impacts. Very often is calculation (models) of external cost based on the value of statistical life (VOSL). The aim of this paper is to present models for calculation of accident costs which is u

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner's contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus