Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing Customer Repeated Purchase Behavior in the E-commerce Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43890225" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43890225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Customer Repeated Purchase Behavior in the E-commerce Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predicting customer purchase behavior in the e-commerce activities is an important task. However, this effort requires fulfillment of a lot of problems. Recommendation systems have become a common way how to help peo-ple when they have to decide in complex selections. But they are not able to perform predictive tasks in this context satisfactorily. In this paper, we deal with a design of a predictive framework for customer purchase behavior in e-commerce context. The aim is to understand customer behavior for online shopping. It means this research seeks to explain the relationship between Internet shopping and customer's behavior, i.e., to identify the determinants of the relationship between online shopping and business customers based model which includes factors, for example perceived value, satisfaction, and behavior (purchase intent). Experiments performed on a real dataset show that these factors play a key role in the decision-making process.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Customer Repeated Purchase Behavior in the E-commerce Context

  • Popis výsledku anglicky

    Predicting customer purchase behavior in the e-commerce activities is an important task. However, this effort requires fulfillment of a lot of problems. Recommendation systems have become a common way how to help peo-ple when they have to decide in complex selections. But they are not able to perform predictive tasks in this context satisfactorily. In this paper, we deal with a design of a predictive framework for customer purchase behavior in e-commerce context. The aim is to understand customer behavior for online shopping. It means this research seeks to explain the relationship between Internet shopping and customer's behavior, i.e., to identify the determinants of the relationship between online shopping and business customers based model which includes factors, for example perceived value, satisfaction, and behavior (purchase intent). Experiments performed on a real dataset show that these factors play a key role in the decision-making process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Scientific Conference INPROFORUM. Common challenges - Different solutions - Mutual dialogue

  • ISBN

    978-80-7394-536-7

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    123-128

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku