Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The preferences of tourists in their expectations of chateau gardens: a Central and Eastern European perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43890705" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43890705 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12310/16:43890705 RIV/60076658:12220/16:43890705

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14766825.2015.1043919" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/14766825.2015.1043919</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14766825.2015.1043919" target="_blank" >10.1080/14766825.2015.1043919</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The preferences of tourists in their expectations of chateau gardens: a Central and Eastern European perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As most of the chateau gardens and parks in Central and Eastern Europe have been neglected or misused, there is a strong need for their transformation. This transformation has become even more important now due to the growing competition in the tourist destination market. The chateau gardens are at the crossroads of choosing the variant of their future development. Tourism of this kind is able to maintain its original features and it can also find new commercial uses. The aim of this paper is to identify the demand segments and to assess the relation of the visitors to the elements that form the character of a chateau park. We have succeeded in identifying three motivating factors for tourists in the making their choice. While some types of use are mutually complementary (knowledge and relaxation), other types are not used as much (amusement). The introduction of an entrance fee implies that there will be a change in the preference for those parks with the presence of peacocks and ducks, as well as the outdoor collections of plants including both French and English style gardens and they are equipped with detailed information board.

  • Název v anglickém jazyce

    The preferences of tourists in their expectations of chateau gardens: a Central and Eastern European perspective

  • Popis výsledku anglicky

    As most of the chateau gardens and parks in Central and Eastern Europe have been neglected or misused, there is a strong need for their transformation. This transformation has become even more important now due to the growing competition in the tourist destination market. The chateau gardens are at the crossroads of choosing the variant of their future development. Tourism of this kind is able to maintain its original features and it can also find new commercial uses. The aim of this paper is to identify the demand segments and to assess the relation of the visitors to the elements that form the character of a chateau park. We have succeeded in identifying three motivating factors for tourists in the making their choice. While some types of use are mutually complementary (knowledge and relaxation), other types are not used as much (amusement). The introduction of an entrance fee implies that there will be a change in the preference for those parks with the presence of peacocks and ducks, as well as the outdoor collections of plants including both French and English style gardens and they are equipped with detailed information board.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F0334" target="_blank" >GAP404/12/0334: Faktory vztahu návštěvníků k prostředí aktraktivit ve zranitelných oblastech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Tourism and Cultural Change

  • ISSN

    1476-6825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    307-322

  • Kód UT WoS článku

    000385959600002

  • EID výsledku v databázi Scopus