Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Atraktivnost Třeboňska pro cestovní ruch očima prostorové analýzy dat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43890786" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43890786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Atraktivnost Třeboňska pro cestovní ruch očima prostorové analýzy dat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Třeboňsko patří mezi intenzivně navštěvované oblasti ČR, a to jak domácími, tak i zahraničními turisty. Návštěvníci oblasti zde tráví dovolenou u vody, na kolech, navštěvují historické památky a v neposlední míře jsou přitahováni i přírodními atraktivitami oblasti. Některé části území jsou dlouhodobě využívány cestovním ruchem velmi intenzivně, jiné méně. Cílem příspěvku je hodnocení destinační atraktivnosti Třeboňska s cílem identifkovat nadměrně a na druhé straně i nedostatečně využívané části území. Dimenzionalita dat popisujících vybrané atraktivity v území byla pomocí faktorové analýzy redukována do třech faktorů, jež posloužily jako vstup do hot spots analýzy. Ta posloužila k identifikaci vysokých a nízkých hodnot atraktivnosti daného faktoru. Celková atraktivnost je pak modelována pomocí váženého součtu hot spots rastrů. Příspěvek poukazuje na možnosti využití prostorové statistiky a prostorové analýzy dat při hodnocení atraktivnosti území. Získané výsledky mohou být použity v decizní sféře při plánování atraktivit cestovního ruchu takovým způsobem, který by napomohl rovnoměrnějšímu využití území cestovním ruchem a byl tak v souladu s udržitelným vývojem oblasti a zvýšení její konkurenceschopnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    TOURISM ATTRACTIVENESS OF THE TŘEBOŇSKO AREA FROM THE VIEWPOINT OF SPATIAL DATA ANALYSIS

  • Popis výsledku anglicky

    The Třeboňsko area belongs to intensively visited areas of the Czech Republic. Visitors spend here their holiday at the water bodies, cycling or visiting historical sites and they are also attracted by natural attractivieties. Some parts of the area are exploited by tourism very intensively and long time. The aim of the paper is the evaluation of the Třeboňsko area destination attractiveness. The dimensionality of data describing chosen attractions of the area was reduced by the factor analysis into three factors which served as an input for hot spot analysis. The hot spots analysis identifies clusters of high and low values of the factors. The overall attractiveness of the area was then modelled by weighted overlay of hot spots rasters. The paper shows the possibilities of spatial statistics and spatial data analysis usage in the evaluation of the area attractiveness. Obtained results can be used in the decision sphere for tourism attractions planning which should help more even use of the area and an improvement of its competitiveness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu - Místní bohatství a cestovní ruch,sborník z mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-88064-21-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    198-208

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    24. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku