IMAGE JAKO NÁSTROJ MARKETINGU MĚSTSKÉ DESTINACE NA PŘÍKLADU PLZNĚ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43895790" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43895790 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
IMAGE JAKO NÁSTROJ MARKETINGU MĚSTSKÉ DESTINACE NA PŘÍKLADU PLZNĚ
Popis výsledku v původním jazyce
Image a brand destinace jsou důležitými konkurenčními nástroji destinačního marketingu. Organizace destinačního managementu by měly dbát na dobrou pověst a silnou značku, aby destinace obstála v konkurenčním boji. Příspěvek se zabývá hodnocením image města Plzně jako destinace cestovního ruchu. Hodnocení image je důležité nejen pro organizace destinačního managementu, ale pro všechny stakeholdery v destinaci, které ho mohou společně utvářet. Příspěvek vychází z výsledků dotazníkového šetření provedeného od září do listopadu 2016, kterého se zúčastnilo 179 respondentů. Město Plzeň je velmi silně spojováno s pivem a pivovarnickou tradicí. Výsledky také potvrzují pozitivní vliv projektu Evropské hlavní město kultury 2015, protože si respondenti často pojí město s kulturou nebo kulturní atraktivitou. Výsledky šetření identifikují nové motivy, které lze využít v destinačním marketingu, jako silné značky sportovních klubů (FC Viktoria Plzeň, HC Škoda Plzeň) nebo úspěšných produktů (Škoda, Pilsner Urquell). Tyto zjištěné prvky image je třeba sledovat a posílit je, aby pozitivně působily na potenciální a současné návštěvníky města.
Název v anglickém jazyce
IMAGE AS A TOOL OF MARKETING OF URBAN DESTINATION ON THE EXAMPLE OF TOWN OF PILSEN
Popis výsledku anglicky
Image and brand are important competitive tool of destination marketing. Destination marekting organization should care about good reputation and strog brand to compete. Contribution deals with evaluation of image of the town of Pilsen as a tourism destination. Image evaluation is important for destination marketing organizations and for every stakeholders in destination, because they can make it together. Contribution is base on results of questionaite survey realized from September to Noverber 2016 with 179 respondents. The town of Pilsen is strongly assosiated with beer and brewery tradition. Resulsts show positive impact of the project of the European Capital of Culture 2015 too, because respondents often assosiated town with culture or culture atraction. Results of survey identificate new motives, which can use in destination marketing as a strong brand of sports clubs (FC Vikrotia Plzeň, HC Škoda Plzeň) or successful products (Škoda, Pislner Urquell). It is important to watch this elements and make them stronger to positive influence on current and potention visitors of town.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu: Cestovní ruch jako křižovatka poznatků
ISBN
978-80-88064-30-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
124-134
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
22. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—