Realizace hodnototvorných procesů a finanční řízení v dopravní praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898404" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Realizace hodnototvorných procesů a finanční řízení v dopravní praxi
Popis výsledku v původním jazyce
V práci jsou zmíněny vybrané manažerské strategie, které svou povahou zasahují do řízení podniku a v konečném důsledku ovlivňují životní cyklus jak podniku, tak i produktu. Zapojení výrobních činitelů ve veřejné dopravě předpokládá maximální nabídku přepravních služeb ve veřejné linkové, drážní a městské hromadné dopravě. Cílem je motivovat zaměstnance, aby poskytli tu nejvyšší hodnotu pro zákazníka a zároveň prezentovali dobré jméno dopravního podniku. V současné době je podmínkou rozvíjet dopravní služby a hledat způsoby, jak konkurovat individuální dopravě a brát ohledy na životní prostředí. Dopravní podnik zajišťující dopravní obslužnost se snaží i přes negativní výsledky hospodaření neustále obnovovat vozové parky, nahrazovat opotřebované vozové jednotky novými, které jsou svým výkonem šetrnější k životnímu prostředí. Toho dosáhnou za pomocí poskytnutých dotací většinou od objednatele dopravy (město, kraj, stát). S rostoucím počtem osobních automobilů dochází k dopravním kongescím ve městech, a tím k narušení systému městské hromadné dopravy v místech, kde dopravní infrastruktura není přizpůsobena k aktuálnímu dění na silnicích. Cílem krajských měst, ale také jiných menších měst, kde je poskytována přepravní služba, je podpora zefektivnění dopravního systému. To znamená, že města investují do dopravní infrastruktury, která má za cíl neomezovat současně jak individuální, tak i veřejnou dopravu za pomocí oddělení pruhů na silnicích zvlášť pro automobilové vozy a autobusy (trolejbusy, atd.). V odborné terminologii je upřednostňována příčná a podélná preference, která má za následek poskytnout „výhody“ pro veřejnou dopravu a neomezovat její činnost před ostatními faktory působícími na silnicích. Některá města pomalým tempem vytlačují osobní automobily prostřednictvím zákazů parkování v určitých lokalitách či za poplatek dovolují vjezdy do centra města. Poplatky se stávající vedlejším finančním zdrojem, a jsou určeny na podporu veřejné dopravy. Publikace obsahuje čtyři základní kapitoly zabývající se analýzou problematiky. V každé kapitole je věnována pozornost konkrétnímu tématu souvisejícímu s tvorbou hodnoty pro zákazníka a podnik. První kapitola vypovídá o základních pojmech nezbytných pro pochopení dané problematiky. Kapitoly obsahují mimo základních pojmů i způsoby měření výkonnosti podniku; způsoby navržení opatření, která mají vliv na hodnotu pro zákazníka v dopravní praxi. Zmíněny jsou také kvantitativní metody, které byly aplikovány k optimalizaci dopravního systému ve vybraných světových lokalitách.
Název v anglickém jazyce
Implementation of Value-Creating Processes and Financial Management in Transport Practice
Popis výsledku anglicky
The publication is concerned with the selected managerial strategies which affect the management of a transport company and, as a result, have an influence on the life cycle of both the undertaking and the product. The prerequisite for an involvement of production factors in the public transportation is the maximum offer of traffic services in the public line, track-based and urban public transports. The goal is to motivate the employees to provide the highest value for a customer and present the good name of the transport company. At present, it is necessary to develop traffic services and to look for the ways how to compete with an individual vehicle transport while taking account of the impact on the environment. Despite the negative results of its management, the transport company strives to continuously renew its rolling stock and replace the worn-out vehicles with the new ones which are more environmentally friendly. They achieve doing this using the subsidies mostly provided by the entity ordering the traffic services (municipality, region, government). The increasing number of passenger cars results in traffic congestions in towns and cities as well as the disruption of the urban public system at those places where the transport infrastructure is not adapted to the current situation on the roads. The goal of the regional as well as other smaller towns where the traffic services are provided is to be supportive in making the transport system more effective. It means that the towns invest their money in the transport infrastructure aimed not to reduce both the individual and public transports by means of separating the lanes on the roads for the cars and buses (trolley-buses, etc.). In professional terminology, we use the terms a cross preference and a longitudinal preference which should provide the advantages for the public transport and not to reduce its influence as compared with other factors influencing the traffic on the roads. Some towns slowly force out the passenger cars by means of the "no parking" signs in certain locations or allow the cars to enter the town centre for a charge. The charges become the secondary financial resource and are designed to support the public transportation. The publication consists of four basic chapters analysing the issues. Each chapter focuses on the specific topic related to the value generation for a customer and the undertaking. The first chapter describes the basic terms needed for understanding the given issue. Apart from the basic term definitions, the chapters contain the methods of transport company performance measurement and the methods of proposing the measures which have an influence on the value for a customer in the transport practice. The quantitative methods which have been applied to optimize the transport system in the selected countries are also mentioned. The publication is aimed to introduce the given subject to the readers and to provide them with a comprehensive insight in selected managerial strategies affecting the value for a customer, including the methods of how to maintain the relationship with a customer and to support its development. The publication also includes the possible methods of how to make transport services more effective and how to increase their value for a customer.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50205 - Accounting
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7204-975-2
Počet stran knihy
102
Název nakladatele
Akademické nakladatelství CERM
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—