Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrated Marketing Communications of an Independent Pharmacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898952" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrated Marketing Communications of an Independent Pharmacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Seasonal leaflets are the leading and dominant form of the communication mix in the promotion of pharmaceuticals, from which the various types of sales promotion are derived. Independent pharmacies compete with chain pharmacies and e-shops. There are two ways how to revive their integrated marketing communications. They can either follow an example of successful chains or strengthen their competitive advantages given by their independence and flexibility. As it is not economically feasible to compete on a flat-rate basis in patient participation payments and over-thecounter assortment prices, it is not smart to imitate marketing communication. A community pharmacy can utilise knowledge of its customers and concentrate on the medicines most burden their patients. We recommend focusing on a few essential products (one to three) and making these offerings more visible in the pharmacy&apos;s retail space. We would follow the principle of &quot;less is sometimes more&quot; and focus on the quality of personal sales and expert advice

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated Marketing Communications of an Independent Pharmacy

  • Popis výsledku anglicky

    Seasonal leaflets are the leading and dominant form of the communication mix in the promotion of pharmaceuticals, from which the various types of sales promotion are derived. Independent pharmacies compete with chain pharmacies and e-shops. There are two ways how to revive their integrated marketing communications. They can either follow an example of successful chains or strengthen their competitive advantages given by their independence and flexibility. As it is not economically feasible to compete on a flat-rate basis in patient participation payments and over-thecounter assortment prices, it is not smart to imitate marketing communication. A community pharmacy can utilise knowledge of its customers and concentrate on the medicines most burden their patients. We recommend focusing on a few essential products (one to three) and making these offerings more visible in the pharmacy&apos;s retail space. We would follow the principle of &quot;less is sometimes more&quot; and focus on the quality of personal sales and expert advice

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM. Innovations, Enterprises, Regions and Management

  • ISBN

    978-80-7394-726-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    354-359

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku