The Experience with Computer-Adaptive-Testing in Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43900016" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43900016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/SMETANOVA2018EXP" target="_blank" >https://library.iated.org/view/SMETANOVA2018EXP</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1405" target="_blank" >10.21125/iceri.2018.1405</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Experience with Computer-Adaptive-Testing in Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with e-learning, the use of computers in the teaching and learning process, and in the assessment of university students. The presented study is based on a research sample of first year students of a technological institute and the basic university course of Mathematics I. The paper presents and evaluates scores of the students in an electronic test which all students enrolled in the course have to take and which covers three most important areas of technical mathematics – Linear Algebra, Differential and Integral Calculus. To be able to perform an objective comparison and evaluation of the test scores, the study included three different groups of students in three consecutive years.
Název v anglickém jazyce
The Experience with Computer-Adaptive-Testing in Mathematics
Popis výsledku anglicky
The paper deals with e-learning, the use of computers in the teaching and learning process, and in the assessment of university students. The presented study is based on a research sample of first year students of a technological institute and the basic university course of Mathematics I. The paper presents and evaluates scores of the students in an electronic test which all students enrolled in the course have to take and which covers three most important areas of technical mathematics – Linear Algebra, Differential and Integral Calculus. To be able to perform an objective comparison and evaluation of the test scores, the study included three different groups of students in three consecutive years.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2018 Proceedings
ISBN
978-84-09-05948-5
ISSN
—
e-ISSN
2340-1095
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1834-1840
Název nakladatele
iated Digital Library
Místo vydání
Seville
Místo konání akce
Seville
Datum konání akce
12. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—