Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cloud Computing Services Adaption On Secondary Schools In The Selected Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43899464" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43899464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cloud Computing Services Adaption On Secondary Schools In The Selected Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many secondary schools use cloud computing services art present. The benefits of cloud computing for institutions and students include factors such as mobility, scalability, security, availability, and end-user satisfaction when using software applications (e.g., Office 365) and other cloud computing resources (e.g., One Drive). However, some school institutions do not still use these services. We use the technology-organization-environment framework (TOE) and examine the factors that determine the decision process concerning the adoption of cloud computing by regional secondary schools. We conducted an online survey. The results served to test the relationship between cloud computing and predictor variables which were in our research model relative advantage, complexity, compatibility, organizational readiness, technological readiness, perceived barriers, regulatory policy, and service provider support. The results showed that complexity, organizational readiness which is connected also to institution size, technological readiness and regulatory policy were statistically significant when determining the use of cloud computing. The other predictive variable had small effect when deciding about cloud computing services adaption.

  • Název v anglickém jazyce

    Cloud Computing Services Adaption On Secondary Schools In The Selected Region

  • Popis výsledku anglicky

    Many secondary schools use cloud computing services art present. The benefits of cloud computing for institutions and students include factors such as mobility, scalability, security, availability, and end-user satisfaction when using software applications (e.g., Office 365) and other cloud computing resources (e.g., One Drive). However, some school institutions do not still use these services. We use the technology-organization-environment framework (TOE) and examine the factors that determine the decision process concerning the adoption of cloud computing by regional secondary schools. We conducted an online survey. The results served to test the relationship between cloud computing and predictor variables which were in our research model relative advantage, complexity, compatibility, organizational readiness, technological readiness, perceived barriers, regulatory policy, and service provider support. The results showed that complexity, organizational readiness which is connected also to institution size, technological readiness and regulatory policy were statistically significant when determining the use of cloud computing. The other predictive variable had small effect when deciding about cloud computing services adaption.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th International Conference Eficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    76-82

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500010