Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fintech Adoption Drivers for Innovation for SMEs in Indonesia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905890" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905890 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2199-8531/8/4/208" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2199-8531/8/4/208</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/joitmc8040208" target="_blank" >10.3390/joitmc8040208</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fintech Adoption Drivers for Innovation for SMEs in Indonesia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid evolution of technology and a large number of smartphone users are transformingthe way the masses access financial services. Fintech companies consistently innovate in developingcustomized products and services for users and SMEs to increase financial access and inclusivenessto achieve the Indonesian national financial inclusion target of 90 percent by 2024. Access to digitalfinancial products via Fintech contributes to greater financial inclusion for SMEs, particularly duringthe COVID-19 pandemic, which restricted economic activities. Using an extended TAM model, thisstudy explores the driving factors of Fintech adoption for Indonesian SMEs during the COVID-19outbreak. Data analysis of 415 respondents was conducted utilizing Smart-PLS 3.0 software. Thefindings confirm perceived usefulness, perceived ease of use, government support, trust, and userinnovativeness to have a direct positive effect on the intention of SMEs to adopt Fintech. The resultalso reveals that financial literacy indirectly correlates with Fintech adoption mediated by userinnovativeness. This indicates that Fintech could contribute to bridging financial inclusion whereSMEs with lower financial literacy can utilize financial products and services via Fintech. This is apositive contribution of Fintech for SMEs in developing economies. The present study suggests thatpolicymakers could foster the expansion of Fintech business infrastructure to improve access to SMEfinancial services.

  • Název v anglickém jazyce

    Fintech Adoption Drivers for Innovation for SMEs in Indonesia

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid evolution of technology and a large number of smartphone users are transformingthe way the masses access financial services. Fintech companies consistently innovate in developingcustomized products and services for users and SMEs to increase financial access and inclusivenessto achieve the Indonesian national financial inclusion target of 90 percent by 2024. Access to digitalfinancial products via Fintech contributes to greater financial inclusion for SMEs, particularly duringthe COVID-19 pandemic, which restricted economic activities. Using an extended TAM model, thisstudy explores the driving factors of Fintech adoption for Indonesian SMEs during the COVID-19outbreak. Data analysis of 415 respondents was conducted utilizing Smart-PLS 3.0 software. Thefindings confirm perceived usefulness, perceived ease of use, government support, trust, and userinnovativeness to have a direct positive effect on the intention of SMEs to adopt Fintech. The resultalso reveals that financial literacy indirectly correlates with Fintech adoption mediated by userinnovativeness. This indicates that Fintech could contribute to bridging financial inclusion whereSMEs with lower financial literacy can utilize financial products and services via Fintech. This is apositive contribution of Fintech for SMEs in developing economies. The present study suggests thatpolicymakers could foster the expansion of Fintech business infrastructure to improve access to SMEfinancial services.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity

  • ISSN

    2199-8531

  • e-ISSN

    2199-8531

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144720598