Komparative Studien - Aufgaben - Kinder
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004106" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004106 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Komparative Studien - Aufgaben - Kinder
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vychází z přesvědčení, že smyslem a cílem mezinárodních komparativních studií by nemělo být pouhé porovnání výkonu žáků, ale zvýšení kvality vzdělávání a kultivace (matematické i obecné) kultury a gramotnosti. To nemůže být dosaženo bez zamyšlení se nad příčinami úspěchu či neúspěchu žáků. Neúspěch žáků při řešení konkrétní položky testu, nemusí být způsoben nízkými požadavky osnov či špatnou úrovní vyučování. Příčin je zřejmě mnoho, například neznalost kontextu (prostředí úlohy), různými důvody způsobená nesrozumitelnost textu atd. Několika žákům jsme zadali ty úlohy z testů TIMSS, ve kterých byly české desetileté děti výrazně neúspěšné. Na konkrétních ukázkách rozhovorů se žáky po řešení úloh hodláme ilustrovat některé příčiny tohoto neúspěchu
Název v anglickém jazyce
Komparative Studien - Aufgaben - Kinder
Popis výsledku anglicky
Der Beitrag basiert auf der Überzeugung, dass nicht der bloße Vergleich von Schülerleistungen, sondern die Qualitätserhöhung der Ausbildung und die Verstärkung der (mathematischen sowie allgemeinen) Kultur und der Lese- und Schreibfähigkeit Sinn und Zielvon internationalen komparativen Studien sein sollte. Das ist nicht zu erreichen, ohne über die Ursachen des Erfolgs oder Misserfolgs der Schüler nachzudenken. Der Misserfolg der Schüler bei der Lösung eines konkreten Testteils muss sich nicht aus niedrigen Anforderungen der Lehrpläne oder aus einem schlechten Unterrichtsniveau ergeben. Es dürften viele Ursachen sein, z. B. Unkenntnis des Kontextes (des Aufgabenumfeldes), durch verschiedene Faktoren verursachte Textunverständlichkeit usw. Wir haben einigen Schülern die Aufgaben aus den TIMSS-Tests vergeben, in denen die tschechischen zehnjährigen Kinder ausgesprochen erfolglos waren. Wir wollen einige Ursachen dieses Misserfolgs an konkreten Gesprächsproben nach der Aufgabenlösung zeig
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Beiträge zum Mathematikunterricht 2002
ISBN
3-88120-334-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
235-238
Název nakladatele
Verlag Franzbecker
Místo vydání
Hildesheim
Místo konání akce
Klagenfurt
Datum konání akce
1. 1. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—