Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparative Studien - Aufgaben - Kinder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004106" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Komparative Studien - Aufgaben - Kinder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z přesvědčení, že smyslem a cílem mezinárodních komparativních studií by nemělo být pouhé porovnání výkonu žáků, ale zvýšení kvality vzdělávání a kultivace (matematické i obecné) kultury a gramotnosti. To nemůže být dosaženo bez zamyšlení se nad příčinami úspěchu či neúspěchu žáků. Neúspěch žáků při řešení konkrétní položky testu, nemusí být způsoben nízkými požadavky osnov či špatnou úrovní vyučování. Příčin je zřejmě mnoho, například neznalost kontextu (prostředí úlohy), různými důvody způsobená nesrozumitelnost textu atd. Několika žákům jsme zadali ty úlohy z testů TIMSS, ve kterých byly české desetileté děti výrazně neúspěšné. Na konkrétních ukázkách rozhovorů se žáky po řešení úloh hodláme ilustrovat některé příčiny tohoto neúspěchu

  • Název v anglickém jazyce

    Komparative Studien - Aufgaben - Kinder

  • Popis výsledku anglicky

    Der Beitrag basiert auf der Überzeugung, dass nicht der bloße Vergleich von Schülerleistungen, sondern die Qualitätserhöhung der Ausbildung und die Verstärkung der (mathematischen sowie allgemeinen) Kultur und der Lese- und Schreibfähigkeit Sinn und Zielvon internationalen komparativen Studien sein sollte. Das ist nicht zu erreichen, ohne über die Ursachen des Erfolgs oder Misserfolgs der Schüler nachzudenken. Der Misserfolg der Schüler bei der Lösung eines konkreten Testteils muss sich nicht aus niedrigen Anforderungen der Lehrpläne oder aus einem schlechten Unterrichtsniveau ergeben. Es dürften viele Ursachen sein, z. B. Unkenntnis des Kontextes (des Aufgabenumfeldes), durch verschiedene Faktoren verursachte Textunverständlichkeit usw. Wir haben einigen Schülern die Aufgaben aus den TIMSS-Tests vergeben, in denen die tschechischen zehnjährigen Kinder ausgesprochen erfolglos waren. Wir wollen einige Ursachen dieses Misserfolgs an konkreten Gesprächsproben nach der Aufgabenlösung zeig

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Beiträge zum Mathematikunterricht 2002

  • ISBN

    3-88120-334-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    235-238

  • Název nakladatele

    Verlag Franzbecker

  • Místo vydání

    Hildesheim

  • Místo konání akce

    Klagenfurt

  • Datum konání akce

    1. 1. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku