Preventive maintenance optimization on the basis of operating data analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG15__%2F03%3A2DEK__04" target="_blank" >RIV/60162694:G15__/03:2DEK__04 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Preventive maintenance optimization on the basis of operating data analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with a method of maintenance concept optimization that allows reduction of life cycle costs (LCC) of a vehicle on the basis of knowledge of operating reliability data. The authors present a theoretical model of optimization, describingthe basic relationships between the LCC of the main vehicle?s sub-systems and the frequency of their scheduled (preventive) repairs. This article describes in detail an applied mathematical model and it also analyses the possibilities and conditions ofits practical use for optimization of the conception of vehicle maintenance. Practical application of the proposed method is demonstrated on an example of optimization of the period of replacement of the vehicle drive train subsystem that is performed asa part of its preventive maintenance.
Název v anglickém jazyce
Preventive maintenance optimization on the basis of operating data analysis
Popis výsledku anglicky
This article deals with a method of maintenance concept optimization that allows reduction of life cycle costs (LCC) of a vehicle on the basis of knowledge of operating reliability data. The authors present a theoretical model of optimization, describingthe basic relationships between the LCC of the main vehicle?s sub-systems and the frequency of their scheduled (preventive) repairs. This article describes in detail an applied mathematical model and it also analyses the possibilities and conditions ofits practical use for optimization of the conception of vehicle maintenance. Practical application of the proposed method is demonstrated on an example of optimization of the period of replacement of the vehicle drive train subsystem that is performed asa part of its preventive maintenance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Annual Reliability and Maintainability Symposium
ISBN
0-7803-7717-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
400-405
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Tampa
Místo konání akce
Tampa
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—