Počítačová analýzy a určení účinnosti mobilních zdrojů elektrické energie s proměnnou rychlostí
Popis výsledku
Referát je zaměřen na možnosti zvýšení účinnosti v elektrocentrále s optimálně proměnnými otáčkami, diskutuje se vliv ztrát na výkonových měničích napětí a kmitočtu, jejich vliv na ztráty v synchronním generátoru s permanentními magnety jímž je centrálavybavena. Volbou vhodné struktury měničů je možno vlastní ztráty i ztráty generátoru snížit.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer Analyses and Efficiency Investigation for Variable Speed Concept of Mobile Electrical Generating Sets
Popis výsledku v původním jazyce
The new variable speed concept of mobile Electrical Generating Sets (EGS) is based on the VSCF technologies (Variable Speed ? Constant Frequency). The diesel engine adjusts its speed according to the EGS load. The optimum speed is hereby determined according to the EGS load with the minimum fuel consumption optimality criterion. The output voltage and frequency are stabilized by means of power electronics converter. The efficiency of EGS with variable speed at rated load is lower then the efficiency ofEGS with constant speed without power electronic converters. The decrease of efficiency is caused by the power electronic itself and by the effect of power electronic converters on the permanent magnet synchronous generator. This efficiency decrease is not inconsiderable and it is important to design the suitable converter structure with its own high efficiency and with low effect on the generator efficiency.
Název v anglickém jazyce
Computer Analyses and Efficiency Investigation for Variable Speed Concept of Mobile Electrical Generating Sets
Popis výsledku anglicky
The new variable speed concept of mobile Electrical Generating Sets (EGS) is based on the VSCF technologies (Variable Speed ? Constant Frequency). The diesel engine adjusts its speed according to the EGS load. The optimum speed is hereby determined according to the EGS load with the minimum fuel consumption optimality criterion. The output voltage and frequency are stabilized by means of power electronics converter. The efficiency of EGS with variable speed at rated load is lower then the efficiency ofEGS with constant speed without power electronic converters. The decrease of efficiency is caused by the power electronic itself and by the effect of power electronic converters on the permanent magnet synchronous generator. This efficiency decrease is not inconsiderable and it is important to design the suitable converter structure with its own high efficiency and with low effect on the generator efficiency.
Klasifikace
Druh
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WSEAS Transactions on Systems, Issue 8, Vol. 4
ISSN
1109-2777
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1278-1286
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—
Základní informace
Druh výsledku
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
Rok uplatnění
2005