Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theory of Operational Design Concepts and Their Significance for Higher Military Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F16%3A00532506" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/16:00532506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theory of Operational Design Concepts and Their Significance for Higher Military Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Operational art can be understood as a cognitive approach utilized by commanders and staffs, supported by their skills, knowledge, experience, creativity and judgment. It is used to develop campaigns and operations to organize and employ military forces by integrating ends, ways and means. Through the operations planning process, commanders and staffs apply operational design concepts as specific conceptual elements of operational art. This paper discusses the significance of the theory of operational design concepts, based on the perspective of students from the Czech University of Defense, as well as other active and retired military professionals. The research was conducted to determine the importance of the theory. Based on the result, the major importance of the theory was demonstrated and confirmed the overall relevance of the operational art study within the education of military professionals. Findings from the questionnaire survey (QS) among respondents served as the basis for necessary modifications to the course's curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    Theory of Operational Design Concepts and Their Significance for Higher Military Education

  • Popis výsledku anglicky

    Operational art can be understood as a cognitive approach utilized by commanders and staffs, supported by their skills, knowledge, experience, creativity and judgment. It is used to develop campaigns and operations to organize and employ military forces by integrating ends, ways and means. Through the operations planning process, commanders and staffs apply operational design concepts as specific conceptual elements of operational art. This paper discusses the significance of the theory of operational design concepts, based on the perspective of students from the Czech University of Defense, as well as other active and retired military professionals. The research was conducted to determine the importance of the theory. Based on the result, the major importance of the theory was demonstrated and confirmed the overall relevance of the operational art study within the education of military professionals. Findings from the questionnaire survey (QS) among respondents served as the basis for necessary modifications to the course's curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Anthropologist

  • ISSN

    0972-0073

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    173-178

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus