Výuka metodou CLIL na českých vysokých školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F16%3A00532781" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/16:00532781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka metodou CLIL na českých vysokých školách
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá pojetím CLILu ve vysokém školství. Pozornost je věnována požadavkům kladeným na vysokoškolské učitele, kteří vyučují odborné předměty metodou CLIL, přístupům při výběru materiálů a metod využívaných v tomto typu výuky. Článek rovněž seznamuje se zkušenostmi autorek s výukou prostřednictvím metody CLIL na Univerzitě obrany v Brně, a to konkrétně v kurzech pro budoucí vojenské chemiky, jež byly vytvořeny v rámci bakalářského a magisterského studijního programu. Na základě získaných dat jsou prezentovány názory vojenských studentů na výuku a osvojování si technického jazyka.
Název v anglickém jazyce
CLIL in Czech Higher Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the concept of CLIL in higher education. Attention is paid to requirements imposed on university teachers who teach specialised subjects through CLIL method, approaches to selection of materials, as well as to teaching methods applied in CLIL lessons. The article also reflects the authors' experience with teaching CLIL at the University of Defence in Brno, specifically in courses for future military chemists within the Bachelor and Master Study programmes. Based on the data obtained from the questionnaire, it provides opinions about the teaching and learning of technical language from the military students' point of view.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC REVIEW
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
4-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—