Language proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F19%3A00537198" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/19:00537198 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2019-3-004" target="_blank" >10.15240/tul/004/2019-3-004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the preliminary results of a study focused on the comparison of English language proficiency self-assessment, teachers’ assessment and real examination results. The examination results are from the standardized language examination used in NATO countries (examinations in accordance with NATO STANAG 6001). The presented data were gathered from a questionnaire administered to students enrolled in intensive, life-long language learning courses during one academic year. Statistical methods were applied to analyse the data obtained from the questionnaire to compare how accurately the student s and their teachers were able to predict the examination results.
Název v anglickém jazyce
Language proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives
Popis výsledku anglicky
The article deals with the preliminary results of a study focused on the comparison of English language proficiency self-assessment, teachers’ assessment and real examination results. The examination results are from the standardized language examination used in NATO countries (examinations in accordance with NATO STANAG 6001). The presented data were gathered from a questionnaire administered to students enrolled in intensive, life-long language learning courses during one academic year. Statistical methods were applied to analyse the data obtained from the questionnaire to compare how accurately the student s and their teachers were able to predict the examination results.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
2571-0613
Svazek periodika
XXV
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
46-61
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—