Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F19%3A00537198" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/19:00537198 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2019-3-004" target="_blank" >10.15240/tul/004/2019-3-004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the preliminary results of a study focused on the comparison of English language proficiency self-assessment, teachers’ assessment and real examination results. The examination results are from the standardized language examination used in NATO countries (examinations in accordance with NATO STANAG 6001). The presented data were gathered from a questionnaire administered to students enrolled in intensive, life-long language learning courses during one academic year. Statistical methods were applied to analyse the data obtained from the questionnaire to compare how accurately the student s and their teachers were able to predict the examination results.

  • Název v anglickém jazyce

    Language proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the preliminary results of a study focused on the comparison of English language proficiency self-assessment, teachers’ assessment and real examination results. The examination results are from the standardized language examination used in NATO countries (examinations in accordance with NATO STANAG 6001). The presented data were gathered from a questionnaire administered to students enrolled in intensive, life-long language learning courses during one academic year. Statistical methods were applied to analyse the data obtained from the questionnaire to compare how accurately the student s and their teachers were able to predict the examination results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

    2571-0613

  • Svazek periodika

    XXV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    46-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus