Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Analysis of Parallel Forms of the English Language Entrance Test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F20%3A00555828" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/20:00555828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.hltmag.co.uk/june2020/analysis-of-parallel-forms-of-the-english-language-entrance-test" target="_blank" >https://www.hltmag.co.uk/june2020/analysis-of-parallel-forms-of-the-english-language-entrance-test</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Analysis of Parallel Forms of the English Language Entrance Test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the challenges of development of an English language entrance test at the University of Defence in Brno, Czech Republic. This kind of test is considered to be a high-stakes test and it is part of a battery of tests which should serve the purpose of “sieving” the candidates desiring to study at the University. The format and content of the English language entrance test is designed in a way to reflect the target language needs of the students and the English language proficiency requirements the students have to meet during or at the end of their studies. Development of the entrance test is a cyclic and continuous process annually requiring extensive human and time resources, which brings about the question of how to check the quality and how to achieve efficiency of such a process. For this purpose, the authors of the paper decided to examine the results of this test with the prime focus on the analysis of individual parallel forms of the test, which are necessary to be developed due to the testing conditions and background at the University.

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis of Parallel Forms of the English Language Entrance Test

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the challenges of development of an English language entrance test at the University of Defence in Brno, Czech Republic. This kind of test is considered to be a high-stakes test and it is part of a battery of tests which should serve the purpose of “sieving” the candidates desiring to study at the University. The format and content of the English language entrance test is designed in a way to reflect the target language needs of the students and the English language proficiency requirements the students have to meet during or at the end of their studies. Development of the entrance test is a cyclic and continuous process annually requiring extensive human and time resources, which brings about the question of how to check the quality and how to achieve efficiency of such a process. For this purpose, the authors of the paper decided to examine the results of this test with the prime focus on the analysis of individual parallel forms of the test, which are necessary to be developed due to the testing conditions and background at the University.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Humanising Language Teaching

  • ISSN

    1755-9715

  • e-ISSN

    1755-9715

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus