Skryté obsahy v procesu vojenského profesního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F21%3A00557775" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/21:00557775 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie-clanku/vzdelavani-a-vycvik/skryte-obsahy-vzdelavani" target="_blank" >https://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie-clanku/vzdelavani-a-vycvik/skryte-obsahy-vzdelavani</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3849/2336-2995.30.2021.04.141-153" target="_blank" >10.3849/2336-2995.30.2021.04.141-153</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Skryté obsahy v procesu vojenského profesního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Zvyšující se tlak na kvalitu vzdělávacích obsahů s sebou přináší i potřebu řešit otázku působení jiných, tedy skrytých, mechanismů ve vzdělávacím procesu, které mají dopady na kvalitu dosažených znalostí a dovedností. Tento článek rozebírá existenci skrytého kurikula v celoživotním učení člověka a dále jej uvádí do kontextu profesního vzdělávání vojenského personálu tak, jak probíhá u Centra bezpečnostních a vojenskostrategických studií na Univerzitě obrany. Odkrývání skrytých obsahů ve vzdělávání nemusí být vždy procesem vítaným, v extrému se může stát i nepřijatelným. Skryté obsahy však mohou mít vliv na dosažené výstupy z učení, stejně tak jako jejich záměrné zjevení a vhodné zpracování. Cílem článku je popsat zda a s jakým přínosem je možné koncept skrytého kurikula aplikovat na karierové vzdělávání v prostředí Centra bezpečnostních a vojenskostrategických studií.
Název v anglickém jazyce
The hidden contents in the professional military education proces
Popis výsledku anglicky
Increasing pressure on the quality of the educational content brings the need to address the issue of hidden mechanisms in the educational process that have impacts on the quality of knowledge and skills. This article discusses the existence of the hidden curriculum in lifelong learning and puts it into the context of the lifelong Professional Military Education as it is provided at the Centre for Security and Military Strategic Studies at the University of Defence. The uncovering of the hidden content in education may not be a welcome process, in extreme it may become unacceptable. However, hidden content can affect the achieved learning outcomes, as well as their deliberate disclosure and appropriate processing. The aim of the article is to describe whether and with what benefit can the concept of the hidden curriculum be applied to professional military education in the Centre for Security and Military Strategic Studies environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vojenské rozhledy (Czech Military Review)
ISSN
1210-3292
e-ISSN
2336-2995
Svazek periodika
30(62)
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
141-153
Kód UT WoS článku
000753627600009
EID výsledku v databázi Scopus
—