Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Skryté obsahy v procesu vojenského profesního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F21%3A00557775" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/21:00557775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie-clanku/vzdelavani-a-vycvik/skryte-obsahy-vzdelavani" target="_blank" >https://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie-clanku/vzdelavani-a-vycvik/skryte-obsahy-vzdelavani</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3849/2336-2995.30.2021.04.141-153" target="_blank" >10.3849/2336-2995.30.2021.04.141-153</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Skryté obsahy v procesu vojenského profesního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zvyšující se tlak na kvalitu vzdělávacích obsahů s sebou přináší i potřebu řešit otázku působení jiných, tedy skrytých, mechanismů ve vzdělávacím procesu, které mají dopady na kvalitu dosažených znalostí a dovedností. Tento článek rozebírá existenci skrytého kurikula v celoživotním učení člověka a dále jej uvádí do kontextu profesního vzdělávání vojenského personálu tak, jak probíhá u Centra bezpečnostních a vojenskostrategických studií na Univerzitě obrany. Odkrývání skrytých obsahů ve vzdělávání nemusí být vždy procesem vítaným, v extrému se může stát i nepřijatelným. Skryté obsahy však mohou mít vliv na dosažené výstupy z učení, stejně tak jako jejich záměrné zjevení a vhodné zpracování. Cílem článku je popsat zda a s jakým přínosem je možné koncept skrytého kurikula aplikovat na karierové vzdělávání v prostředí Centra bezpečnostních a vojenskostrategických studií.

  • Název v anglickém jazyce

    The hidden contents in the professional military education proces

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing pressure on the quality of the educational content brings the need to address the issue of hidden mechanisms in the educational process that have impacts on the quality of knowledge and skills. This article discusses the existence of the hidden curriculum in lifelong learning and puts it into the context of the lifelong Professional Military Education as it is provided at the Centre for Security and Military Strategic Studies at the University of Defence. The uncovering of the hidden content in education may not be a welcome process, in extreme it may become unacceptable. However, hidden content can affect the achieved learning outcomes, as well as their deliberate disclosure and appropriate processing. The aim of the article is to describe whether and with what benefit can the concept of the hidden curriculum be applied to professional military education in the Centre for Security and Military Strategic Studies environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vojenské rozhledy (Czech Military Review)

  • ISSN

    1210-3292

  • e-ISSN

    2336-2995

  • Svazek periodika

    30(62)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    141-153

  • Kód UT WoS článku

    000753627600009

  • EID výsledku v databázi Scopus