Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in Second Language Learning Motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F25%3A00563934" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/25:00563934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cndcgs2020.org/conference-program/" target="_blank" >http://www.cndcgs2020.org/conference-program/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3849/cndcgs.2024.321" target="_blank" >10.3849/cndcgs.2024.321</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in Second Language Learning Motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to provide a detailed view on motivation for learning second languages in the Czech Armed Forces. As an important prerequisite of interoperability, foreign language proficiency represents an integral part of competences necessary for the personnel serving in modern western militaries. Therefore, language education belongs to significant components of professional military education. As in any other human activity, motivation represents one of the key factors influencing resulting effectiveness. Complexity and diversity of motivation with focus on language learning motivation rather than language classroom motivation have been considered alongside with striving for higher effectiveness of the second language learning process. Motivational factors include respondents’ goals, attitudes and efforts. Awareness of the fact which motivational factor is the driving force behind students’ willingness to study second language and their success will definitely contribute not only to the production of tailor-made courses, but also to the qualitatively improved overall approach towards the second language learning process within the Czech Armed Forces

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in Second Language Learning Motivation

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to provide a detailed view on motivation for learning second languages in the Czech Armed Forces. As an important prerequisite of interoperability, foreign language proficiency represents an integral part of competences necessary for the personnel serving in modern western militaries. Therefore, language education belongs to significant components of professional military education. As in any other human activity, motivation represents one of the key factors influencing resulting effectiveness. Complexity and diversity of motivation with focus on language learning motivation rather than language classroom motivation have been considered alongside with striving for higher effectiveness of the second language learning process. Motivational factors include respondents’ goals, attitudes and efforts. Awareness of the fact which motivational factor is the driving force behind students’ willingness to study second language and their success will definitely contribute not only to the production of tailor-made courses, but also to the qualitatively improved overall approach towards the second language learning process within the Czech Armed Forces

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 4th International Conference CNDGS’2024

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

    2538-8959

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    321-325

  • Název nakladatele

    General Jonas Zemaitis Military Academy of Lithuania

  • Místo vydání

    Czech Republix

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku