Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F10%3A00421331" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/10:00421331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně
Popis výsledku v původním jazyce
Učitelé anglického jazyka na Univerzitě obrany (UO) se v poslední době čím dál více podílejí na testování v rámci standardizované zkoušky podle normy STANAG 6001, což je resortní jazyková zkouška, kterou by měli absolvovat všichni studenti UO. Učitelé setak dostávají do dvojí role učitelů a testerů a otázkou je, jak tento fakt ovlivňuje jejich chování při zkoušení a jak zpětně ve výuce. V této souvislosti lze hovořit o tzv. efektu ?washback?, který se zabývá především vlivem testování na výuku, s opačným případem vlivu učitelů na testování však nepočítá. Článek se věnuje jedinečné zkušenosti učitelů angličtiny s touto problematikou na UO, kdy učitelé kromě jiného musí např. řešit morální dilemata, jakým způsobem naložit s delikátními informacemi, které získají během zkoušení. Článek také uvádí základní související terminologické pojmy a výsledky průzkumu mezi učiteli podílejícími se na testování.
Název v anglickém jazyce
English Teachers? Experience with the Washback Effect at the University of Defence
Popis výsledku anglicky
The teachers of English language at the University of Defence (UoD) are lately getting more involved in testing within the framework of the standardised language exam based on the STANAG 6001 norm, which is a military-purpose exam compulsory for all UoDstudents. The teachers thus wield both the roles of teachers and testers, and the question is in what way this fact affects their behaviour when testing and teaching. In this context, it is possible to discuss the washback effect, which involves the effect of testing on teaching. The paper deals with the unique experience of the UoD teachers concerning this issue when they are expected to apply the acquired information about the exam in their instruction and it also provides relevant terminology, current research projects and the results of the author?s survey among the UoD teachers participating actively in testing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování (včetně češtiny pro cizince)
ISBN
978-80-87238-03-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
Univerzita Karlova v Praze
Místo konání akce
Ústav jazykové a odborné přípravy, Poděbrady
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—