Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F10%3A00421331" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/10:00421331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učitelé anglického jazyka na Univerzitě obrany (UO) se v poslední době čím dál více podílejí na testování v rámci standardizované zkoušky podle normy STANAG 6001, což je resortní jazyková zkouška, kterou by měli absolvovat všichni studenti UO. Učitelé setak dostávají do dvojí role učitelů a testerů a otázkou je, jak tento fakt ovlivňuje jejich chování při zkoušení a jak zpětně ve výuce. V této souvislosti lze hovořit o tzv. efektu ?washback?, který se zabývá především vlivem testování na výuku, s opačným případem vlivu učitelů na testování však nepočítá. Článek se věnuje jedinečné zkušenosti učitelů angličtiny s touto problematikou na UO, kdy učitelé kromě jiného musí např. řešit morální dilemata, jakým způsobem naložit s delikátními informacemi, které získají během zkoušení. Článek také uvádí základní související terminologické pojmy a výsledky průzkumu mezi učiteli podílejícími se na testování.

  • Název v anglickém jazyce

    English Teachers? Experience with the Washback Effect at the University of Defence

  • Popis výsledku anglicky

    The teachers of English language at the University of Defence (UoD) are lately getting more involved in testing within the framework of the standardised language exam based on the STANAG 6001 norm, which is a military-purpose exam compulsory for all UoDstudents. The teachers thus wield both the roles of teachers and testers, and the question is in what way this fact affects their behaviour when testing and teaching. In this context, it is possible to discuss the washback effect, which involves the effect of testing on teaching. The paper deals with the unique experience of the UoD teachers concerning this issue when they are expected to apply the acquired information about the exam in their instruction and it also provides relevant terminology, current research projects and the results of the author?s survey among the UoD teachers participating actively in testing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování (včetně češtiny pro cizince)

  • ISBN

    978-80-87238-03-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Univerzita Karlova v Praze

  • Místo konání akce

    Ústav jazykové a odborné přípravy, Poděbrady

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku