Teaching Statistics from the Students? Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F12%3A00478972" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/12:00478972 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Statistics from the Students? Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The main topic of the article is the comparison of students' attitude to study of statistics at the Faculty of Economics and Management, University of Defence in Brno. In 2008, the second-year students were given a questionnaire aimed at finding out whatthey thought of this subject, what had caused them greatest difficulties, how they had prepared for the exam and which software they had used when processing a seminar paper. The same survey was also conducted at the end of winter term in 2012. The paper describes the results and comparison of responses from the years 2008 and 2012 by selected statistical methods.
Název v anglickém jazyce
Teaching Statistics from the Students? Perspective
Popis výsledku anglicky
The main topic of the article is the comparison of students' attitude to study of statistics at the Faculty of Economics and Management, University of Defence in Brno. In 2008, the second-year students were given a questionnaire aimed at finding out whatthey thought of this subject, what had caused them greatest difficulties, how they had prepared for the exam and which software they had used when processing a seminar paper. The same survey was also conducted at the end of winter term in 2012. The paper describes the results and comparison of responses from the years 2008 and 2012 by selected statistical methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM [CD-ROM].
ISBN
978-80-7231-865-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
UO
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—