Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BE BORN AS SUCCESSFUL MATHEMATICS OR LANGUAGE LEARNER: MYTHS, TRUE OR FALSE ?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F13%3A00497166" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/13:00497166 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BE BORN AS SUCCESSFUL MATHEMATICS OR LANGUAGE LEARNER: MYTHS, TRUE OR FALSE ?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Applied mathematics and English language belong among consequential subjects within the Faculty of Economics and Management curriculum. The authors focused on these two subjects and apart from their description they deal with entrance exam analysis for bachelor degree at the Faculty of Economics and Management, which is a part of the University of Defence. In an endeavour to widen the understanding referring to factors predicting academic achievement in tertiary education, the authors compare the entrance test results and try to find out whether there is an independent relationship between success in the English language test and success in the Learning Potential Test. Exploratory statistics and methods of non-parametric statistics for testing of the hypothesis regarding this relationship is described in the last part of this article.

  • Název v anglickém jazyce

    BE BORN AS SUCCESSFUL MATHEMATICS OR LANGUAGE LEARNER: MYTHS, TRUE OR FALSE ?

  • Popis výsledku anglicky

    Applied mathematics and English language belong among consequential subjects within the Faculty of Economics and Management curriculum. The authors focused on these two subjects and apart from their description they deal with entrance exam analysis for bachelor degree at the Faculty of Economics and Management, which is a part of the University of Defence. In an endeavour to widen the understanding referring to factors predicting academic achievement in tertiary education, the authors compare the entrance test results and try to find out whether there is an independent relationship between success in the English language test and success in the Learning Potential Test. Exploratory statistics and methods of non-parametric statistics for testing of the hypothesis regarding this relationship is described in the last part of this article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    155-166

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus