Ekonomické aspekty provozu osobních vozidel v rezortu obrany
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F17%3A00535009" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/17:00535009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vojenskerozhledy.cz/images/archiv_voj_rozhl/Docasne/VR%201%20-%20web.pdf" target="_blank" >http://www.vojenskerozhledy.cz/images/archiv_voj_rozhl/Docasne/VR%201%20-%20web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomické aspekty provozu osobních vozidel v rezortu obrany
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá ekonomickými aspekty provozu vojenských vozidel určených k přepravě osob v působnosti rezortu obrany. V úvodní části jsou vymezeny základní pojmy, jednotlivé kategorie vozů a výchozí stav u osobních vozidel rezortu MO. Čtvrtina všech osobních automobilů a autobusů ve vlastnictví rezortu překračuje celorepublikový průměr stáří vozidel za rok 2015. Podrobnější analýza ukázala, že rezort MO se chová ekonomicky při pořizování nových vozidel a ve struktuře těchto nákupů začala výrazně převládat v posledních deseti letech auta se vznětovým motorem. Avšak absence sledování celkových nákladů na provoz vozidla způsobuje, že rezort obrany nevytěžuje všechna svá auta rovnoměrně a obnova vozového parku je realizována v nedostatečných objemech. Ačkoliv data v článku jsou uváděna do roku 2015 včetně, hodnocený vývoj a trend tohoto vývoje přetrvává a do současnosti.
Název v anglickém jazyce
Economic Aspects of Passenger Vehicles Operation in Defence Sector
Popis výsledku anglicky
The article deals with economical aspects of operation of the military vehicles designated for the transport of persons in the competence of the defence department. In the beginning of the article basic concepts are defined, types of vehicles, and current structure of fleet of the sector. In addition, all passenger vehicles and buses exceeds the national average age in 2015. A more detailed analysis showed that the MoD makes the procurement of new vehicles in cost-effective way, and the structure of these purchases began to predominate significantly cars with diesel engines in the last ten years. However, the lack of monitoring of the total costs of operating vehicle use all cars unevenly, and fleet renewal is realized in low volumes. Although the data in the article are reported to and including 2015, evaluated the development and evolution of this trend persists until today.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů