Route Optimization for Cooperative Aerial Reconnaissance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F18%3A00534651" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/18:00534651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.springer.com/us/book/9783319760711" target="_blank" >http://www.springer.com/us/book/9783319760711</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-76072-8_6" target="_blank" >10.1007/978-3-319-76072-8_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Route Optimization for Cooperative Aerial Reconnaissance
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the optimization of routes generated by the Coopera-tive Aerial Reconnaissance (CAR) model. This high-level model plans the optimal routes for a fleet of unmanned aerial systems (UAS) in order to carry out the reconnaissance operation in the area of interest. The route for each UAS is composed of a number of waypoints to be visited in the correct order. This paper further enhances the routes by applying the smoothing algorithm to individual routes for every aerial system in the fleet. The first part of the paper presents the fundamental parameters of the smoothing algorithm. Next, the evaluation of the approach is performed via a series of experi-ments. The proposed modifications have been implemented into the Tactical Decision Support System (TDSS) being developed at University of Defence in Brno to support commanders in their decision making processes.
Název v anglickém jazyce
Route Optimization for Cooperative Aerial Reconnaissance
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the optimization of routes generated by the Coopera-tive Aerial Reconnaissance (CAR) model. This high-level model plans the optimal routes for a fleet of unmanned aerial systems (UAS) in order to carry out the reconnaissance operation in the area of interest. The route for each UAS is composed of a number of waypoints to be visited in the correct order. This paper further enhances the routes by applying the smoothing algorithm to individual routes for every aerial system in the fleet. The first part of the paper presents the fundamental parameters of the smoothing algorithm. Next, the evaluation of the approach is performed via a series of experi-ments. The proposed modifications have been implemented into the Tactical Decision Support System (TDSS) being developed at University of Defence in Brno to support commanders in their decision making processes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modelling and Simulation for Autonomous Systems
ISBN
978-3-319-76071-1
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
83-91
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Rome
Datum konání akce
24. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000444831600006