Pros and Cons Analysis of a Flying-wing and a Canard Conceptions for a Special Purpose UAV in High Altitude
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F19%3A00555259" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/19:00555259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=9006735" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=9006735</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TIMES-iCON47539.2019.9024504" target="_blank" >10.1109/TIMES-iCON47539.2019.9024504</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pros and Cons Analysis of a Flying-wing and a Canard Conceptions for a Special Purpose UAV in High Altitude
Popis výsledku v původním jazyce
The paper contains an analysis of the properties and suitable construction of an unmanned aerial vehicle (UAV) for the application as the meteorological radiosonde carrier. A general requirement for UAVs is the ability to return from a height of approx. 30 km to the ground and to reach a distance up to 100 km against the wind. There are described types structures of flying-wing and canard in the paper. More appropriate model for high altitude flying was analyzed in ANSYS Fluent to identify UAV critical points and to determine the preliminary flight characteristics of the model structure. In the final part, a suitable model for the implementation as a meteorological radiosonde carrier was chosen.
Název v anglickém jazyce
Pros and Cons Analysis of a Flying-wing and a Canard Conceptions for a Special Purpose UAV in High Altitude
Popis výsledku anglicky
The paper contains an analysis of the properties and suitable construction of an unmanned aerial vehicle (UAV) for the application as the meteorological radiosonde carrier. A general requirement for UAVs is the ability to return from a height of approx. 30 km to the ground and to reach a distance up to 100 km against the wind. There are described types structures of flying-wing and canard in the paper. More appropriate model for high altitude flying was analyzed in ANSYS Fluent to identify UAV critical points and to determine the preliminary flight characteristics of the model structure. In the final part, a suitable model for the implementation as a meteorological radiosonde carrier was chosen.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TIMES-iCON 2019 - 2019 4th Technology Innovation Management and Engineering Science International Conference
ISBN
978-1-7281-3755-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
9024504
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Thailand
Místo konání akce
Bangkok, the Kingdom of Thailand
Datum konání akce
11. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000556264200030