Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Morality, strategy, and emotions: What can contemporary psychological research tell us about their relationship?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F25%3A00563490" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/25:00563490 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/01495933.2024.2340952" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/01495933.2024.2340952</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/01495933.2024.2340952" target="_blank" >10.1080/01495933.2024.2340952</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Morality, strategy, and emotions: What can contemporary psychological research tell us about their relationship?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous research has shown that morality matters to strategy, often through emotions. However, this research has not fully engaged with contemporary psychological research to enunciate our understanding of the relationship between morality, strategy, and emotions. This article argues that a proper engagement with contemporary psychological research usefully contributes to our understanding of the given relationship, particularly in the context of strategic studies. Specifically, contemporary psychological research highlights the importance of distinguishing among various specific emotions, explains the complicated relationship between emotion and behavior, allows for finding patterns in variance, and offers an opportunity to study the malleability of morality in strategic context. This improved understanding of the relevant relationship provides solid grounds for further research on the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Morality, strategy, and emotions: What can contemporary psychological research tell us about their relationship?

  • Popis výsledku anglicky

    Previous research has shown that morality matters to strategy, often through emotions. However, this research has not fully engaged with contemporary psychological research to enunciate our understanding of the relationship between morality, strategy, and emotions. This article argues that a proper engagement with contemporary psychological research usefully contributes to our understanding of the given relationship, particularly in the context of strategic studies. Specifically, contemporary psychological research highlights the importance of distinguishing among various specific emotions, explains the complicated relationship between emotion and behavior, allows for finding patterns in variance, and offers an opportunity to study the malleability of morality in strategic context. This improved understanding of the relevant relationship provides solid grounds for further research on the subject.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Comparative Strategy

  • ISSN

    0149-5933

  • e-ISSN

    1521-0448

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    237-254

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85192469189