Odhad trajektorie letounu při použití rekurzivní identifikace
Popis výsledku
Článek informuje o současných principech identifikace parametrů letounu pojatého jako obecný dynamický systém charakterizovaný stavovým popisem. Jsou zde představeny základní principy experimentální průběžné identifikace matic koeficientů diferenčního stavového popisu. Dále je uvedena tvorba matematického modelu užitím metody nejmenších čtverců a použitelnost sekvenční metody nejmenších čtverců pro obnovu identifikovaných parametrů. Použitá průběžná identifikace je pomocí programu Matlab ověřena na reálných naměřených parametrech z palubního registrátoru PRS letounu L-39.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60162694:G43__/07:#0001241
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aircraft Trajectory Estimation Using Recursive Identification
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with current parameter identification principles used for a description of aircraft motion. Fundamental principles for an experimental online identification of difference state equa-tion matrix coefficients are introduced. The creation of a mathematical model using the classic least squares method and usability of the sequential least squares method for updating model parameters are described. The whole concept is tested with real measured data of PRS flight data recorder of the L-39 aircraft using the software support of the MATLAB program.
Název v anglickém jazyce
Aircraft Trajectory Estimation Using Recursive Identification
Popis výsledku anglicky
This paper deals with current parameter identification principles used for a description of aircraft motion. Fundamental principles for an experimental online identification of difference state equa-tion matrix coefficients are introduced. The creation of a mathematical model using the classic least squares method and usability of the sequential least squares method for updating model parameters are described. The whole concept is tested with real measured data of PRS flight data recorder of the L-39 aircraft using the software support of the MATLAB program.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of the International Conference on Military Technologies ?ICMT 2007?
ISBN
978-80-7231-238-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
305-309
Název nakladatele
University of Defence
Místo vydání
Brno, Czech Republic
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
Rok uplatnění
2007