Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tribology's Contribution to Efficient Maintenance of Military Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F09%3A00422822" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/09:00422822 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G42__/09:00422822

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tribology's Contribution to Efficient Maintenance of Military Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reliability of an engine of military vehicles depends on both the design and the maintenance/support. A less reliable design will require more corrective maintenance and will be less available for operational use. Similarly, engine that does not receive preventive maintenance ? i.e., servicing, lubrication, diagnostics, reduction of wear process, tribology, component replacements/rework, and inspections for potential failures ? at the optimum times for the particular design and operational scenariowill not perform as reliably as intended and will require more corrective maintenance. In summary, the primary ways of increasing engine availability/readiness are to increase the reliability of the military vehicle and reduce the time spent on corrective and preventive maintenance.

  • Název v anglickém jazyce

    Tribology's Contribution to Efficient Maintenance of Military Engines

  • Popis výsledku anglicky

    The reliability of an engine of military vehicles depends on both the design and the maintenance/support. A less reliable design will require more corrective maintenance and will be less available for operational use. Similarly, engine that does not receive preventive maintenance ? i.e., servicing, lubrication, diagnostics, reduction of wear process, tribology, component replacements/rework, and inspections for potential failures ? at the optimum times for the particular design and operational scenariowill not perform as reliably as intended and will require more corrective maintenance. In summary, the primary ways of increasing engine availability/readiness are to increase the reliability of the military vehicle and reduce the time spent on corrective and preventive maintenance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Military Technologies

  • ISBN

    978-80-7231-649-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000284810600009