Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Troubles with funicular laying mechanism of the scissor-shaped bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00420993" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00420993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Troubles with funicular laying mechanism of the scissor-shaped bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with some disadvantages of a funicular actuation of the laying mechanism of the scissor-shaped bridge. A few common operational troubles during the bridge laying and loading procedure are exemplified, for instance the need of a ?tug-of-war?, between the winch-bolster, winch-mast and winch-opening mechanism. There are often problems due to slacken winch rope, either because of an excessive passive resistance of the bridge opening mechanism, or because of an impropriate bridge trajectory above the obstacle. The new AM70 truck-launched bridge developed by company VOP-026 Šternberk, Czech Republic inherits the outmoded AM-50 kinematics in general, so it keeps disadvantages given by the funicular actuation. Further, thanks to a different gravity axis layout, some difficulties are even highlighted at AM70.

  • Název v anglickém jazyce

    Troubles with funicular laying mechanism of the scissor-shaped bridge

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with some disadvantages of a funicular actuation of the laying mechanism of the scissor-shaped bridge. A few common operational troubles during the bridge laying and loading procedure are exemplified, for instance the need of a ?tug-of-war?, between the winch-bolster, winch-mast and winch-opening mechanism. There are often problems due to slacken winch rope, either because of an excessive passive resistance of the bridge opening mechanism, or because of an impropriate bridge trajectory above the obstacle. The new AM70 truck-launched bridge developed by company VOP-026 Šternberk, Czech Republic inherits the outmoded AM-50 kinematics in general, so it keeps disadvantages given by the funicular actuation. Further, thanks to a different gravity axis layout, some difficulties are even highlighted at AM70.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Military Technologies 2010

  • ISBN

    978-80-8075-454-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Alexander Dubcek University of Trencin, Faculty of Special Technology

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku