Troubles with funicular laying mechanism of the scissor-shaped bridge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00420993" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00420993 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Troubles with funicular laying mechanism of the scissor-shaped bridge
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with some disadvantages of a funicular actuation of the laying mechanism of the scissor-shaped bridge. A few common operational troubles during the bridge laying and loading procedure are exemplified, for instance the need of a ?tug-of-war?, between the winch-bolster, winch-mast and winch-opening mechanism. There are often problems due to slacken winch rope, either because of an excessive passive resistance of the bridge opening mechanism, or because of an impropriate bridge trajectory above the obstacle. The new AM70 truck-launched bridge developed by company VOP-026 Šternberk, Czech Republic inherits the outmoded AM-50 kinematics in general, so it keeps disadvantages given by the funicular actuation. Further, thanks to a different gravity axis layout, some difficulties are even highlighted at AM70.
Název v anglickém jazyce
Troubles with funicular laying mechanism of the scissor-shaped bridge
Popis výsledku anglicky
The paper deals with some disadvantages of a funicular actuation of the laying mechanism of the scissor-shaped bridge. A few common operational troubles during the bridge laying and loading procedure are exemplified, for instance the need of a ?tug-of-war?, between the winch-bolster, winch-mast and winch-opening mechanism. There are often problems due to slacken winch rope, either because of an excessive passive resistance of the bridge opening mechanism, or because of an impropriate bridge trajectory above the obstacle. The new AM70 truck-launched bridge developed by company VOP-026 Šternberk, Czech Republic inherits the outmoded AM-50 kinematics in general, so it keeps disadvantages given by the funicular actuation. Further, thanks to a different gravity axis layout, some difficulties are even highlighted at AM70.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Military Technologies 2010
ISBN
978-80-8075-454-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Alexander Dubcek University of Trencin, Faculty of Special Technology
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—