Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nedestruktivní kontrola kompozitových potahových panelů letounu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00422524" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00422524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nedestruktivní kontrola kompozitových potahových panelů letounu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro současnou generaci bojových letounů je typické užití relativně tlustostěnných potahových panelů z kompozitních materiálů. Tyto panely, většinou vyrobené z kompozitu uhlík-epoxy, se vyznačují značnou citlivostí na poškození způsobené nárazem cizího tělesa. Jako nejnebezpečnější se jeví náraz tělesa o nízké energii, který způsobuje rozsáhlé poškození na vnitřní straně potahu bez viditelných stop na straně dopadu. Proto je zapotřebí použít pro rutinní prohlídky velkorozměrných potahových panelů vhodnémetody nedestruktivní kontroly. Jako jedna z nadějných metod se jeví aktivní infračervená termografická metoda, kterou lze případně užít i na kontrolu kvality provedené lepené opravy potahu.

  • Název v anglickém jazyce

    Nondestructive Inspection of Airplane Composite Skins

  • Popis výsledku anglicky

    Utilization of relatively thick composite skins is typical for present-day generation of combat aircraft. These multilayered, mostly carbon-epoxy based skins are considerably sensitive to damages caused by impact of foreign object. The low energy impactwhich effects large undersurface delamination area with nearly unvisible damage on the outer skin surface can be considered as the most dangerous. A non-destructive inspection method must be used for routine inspections of large-area aircraft skin panelsto detect possible defects. One of suitable methods is the active infrared thermography that can be also used for quality evaluation of damaged skin bonded composite repair.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    NDT Welding Bulletin

  • ISSN

    1213-3825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1/2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus