Telemetry and Diagnostics of Military Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00423122" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00423122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Telemetry and Diagnostics of Military Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
One of the new trends and strategies in logistic support for Land Based Systems is Condition Based Maintenance (CBM); the next step is Prognostic and Health Management (PHM) in U.S. Army [1], or Health and Usage Monitoring Systems (HUMS) [7] in UK Army.This concept is intended to perform maintenance by predicting failures based on a real-time assessment of equipment conditions obtained from vehicle systems with embedded sensors. Key components of this system on the part of the vehicle are: vehicle network architecture, modern electronic control units and intelligent sensors and actuators. The best solution is to obtain real data from control and sensor systems, which are embedded in the vehicle, to onboard diagnostics unit and send the data via telemetry unit to logistics server with diagnostic and prognostic capability. The speed and volume of acquired data depends on the type of protocols, used in vehicle network architecture and on the technique for collecting vehicle data.
Název v anglickém jazyce
Telemetry and Diagnostics of Military Vehicles
Popis výsledku anglicky
One of the new trends and strategies in logistic support for Land Based Systems is Condition Based Maintenance (CBM); the next step is Prognostic and Health Management (PHM) in U.S. Army [1], or Health and Usage Monitoring Systems (HUMS) [7] in UK Army.This concept is intended to perform maintenance by predicting failures based on a real-time assessment of equipment conditions obtained from vehicle systems with embedded sensors. Key components of this system on the part of the vehicle are: vehicle network architecture, modern electronic control units and intelligent sensors and actuators. The best solution is to obtain real data from control and sensor systems, which are embedded in the vehicle, to onboard diagnostics unit and send the data via telemetry unit to logistics server with diagnostic and prognostic capability. The speed and volume of acquired data depends on the type of protocols, used in vehicle network architecture and on the technique for collecting vehicle data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSPORT MEANS 2010
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Kaunas
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—