Contribution to the Ballistic Resistance of the Helicopter Fuselage Penetrated by 7.62-59 projectile Using FEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00424164" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00424164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contribution to the Ballistic Resistance of the Helicopter Fuselage Penetrated by 7.62-59 projectile Using FEM
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with Finite Element Method (FEM) simulations of the impact of 7.62-59 projectile into a structure of helicopter semimonocoque rear fuselage part using Ansys Workbench Autodyn v.11. FEM model of the penetration process is based on experiments using the aluminium alloy D16AT specimens. The results are compared and influencing factors are discussed. Next the ballistic limit of the fuselage structure is introduced using FEM in terms of a limit velocity of the bullet. The results obtained areuseful in the analysis of the airframe structures with battle damages.
Název v anglickém jazyce
Contribution to the Ballistic Resistance of the Helicopter Fuselage Penetrated by 7.62-59 projectile Using FEM
Popis výsledku anglicky
The paper deals with Finite Element Method (FEM) simulations of the impact of 7.62-59 projectile into a structure of helicopter semimonocoque rear fuselage part using Ansys Workbench Autodyn v.11. FEM model of the penetration process is based on experiments using the aluminium alloy D16AT specimens. The results are compared and influencing factors are discussed. Next the ballistic limit of the fuselage structure is introduced using FEM in terms of a limit velocity of the bullet. The results obtained areuseful in the analysis of the airframe structures with battle damages.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konference Nové trendy v rozvoji letectva 2010
ISBN
978-80-553-0475-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—