Stanovení balistického limitu duralového potahu letadla a střeliva 7,62-59 metodou konečných prvků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00424166" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00424166 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stanovení balistického limitu duralového potahu letadla a střeliva 7,62-59 metodou konečných prvků
Popis výsledku v původním jazyce
Článek předkládá stanovení balistického limitu hliníkové duralové slitiny D16T, která se používá pro potahy letecké techniky, pomocí metody konečných prvků. Duralové plechy o tloušťce 0,6, 1,2, 1,8 a 2,5 mm jsou vystaveny účinku celoplášťové střely kulometného náboje 7,62-59 s ocelovým neprůbojným jádrem při kolmém dopadu. Simulační model průstřelů je založen na výsledcích experimentálních střeleb. Balistický limit je stanoven s využitím 2D numerického modelu v prostředí SW Ansys Autodyn v.11 jako meznírychlost střely. S využitím mezních rychlostí střely jsou stanoveny účinné dostřely kulometu pro různé úhly náměru (bez uvážení přesnosti střelby). Simulace poskytují vhled do mechanizmu probíjení duralového materiálu a deformace střely. Výsledky mohoubýt využitelné pro predikci a hodnocení poškození letecké techniky v průběhu válečných operací.
Název v anglickém jazyce
Estimation of the ballistic limit of the aluminium aircraft skin and ammunition 7.62-59 using FEM
Popis výsledku anglicky
The paper presents the Finite Element Method estimation of the ballistic limit of duralumin alloy D16T used in airframe skin structures. Duralumin sheet metal plates of thickness 0.6, 1.2, 1.8 and 2.5 mm are impacted by full metal jacket bullet 7.62-59 in perpendicular direction to the skin plane. Simulations are based on experiments. The ballistic limit is estimated using 2D model and software Ansys Autodyn v.11 in terms of limit velocity of the bullet. Next the distances of possible target are estimated for various angles of departure using mentioned limit velocity. The simulations bring the insight into the perforation mechanism and bullet deformation. The results helps to predict and estimate the damage of aircraft during war operations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konference Letectvo 2010
ISBN
978-80-7231-736-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita obrany Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—