Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanovení balistického limitu duralového potahu letadla a střeliva 7,62-59 metodou konečných prvků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00424166" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00424166 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stanovení balistického limitu duralového potahu letadla a střeliva 7,62-59 metodou konečných prvků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek předkládá stanovení balistického limitu hliníkové duralové slitiny D16T, která se používá pro potahy letecké techniky, pomocí metody konečných prvků. Duralové plechy o tloušťce 0,6, 1,2, 1,8 a 2,5 mm jsou vystaveny účinku celoplášťové střely kulometného náboje 7,62-59 s ocelovým neprůbojným jádrem při kolmém dopadu. Simulační model průstřelů je založen na výsledcích experimentálních střeleb. Balistický limit je stanoven s využitím 2D numerického modelu v prostředí SW Ansys Autodyn v.11 jako meznírychlost střely. S využitím mezních rychlostí střely jsou stanoveny účinné dostřely kulometu pro různé úhly náměru (bez uvážení přesnosti střelby). Simulace poskytují vhled do mechanizmu probíjení duralového materiálu a deformace střely. Výsledky mohoubýt využitelné pro predikci a hodnocení poškození letecké techniky v průběhu válečných operací.

  • Název v anglickém jazyce

    Estimation of the ballistic limit of the aluminium aircraft skin and ammunition 7.62-59 using FEM

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the Finite Element Method estimation of the ballistic limit of duralumin alloy D16T used in airframe skin structures. Duralumin sheet metal plates of thickness 0.6, 1.2, 1.8 and 2.5 mm are impacted by full metal jacket bullet 7.62-59 in perpendicular direction to the skin plane. Simulations are based on experiments. The ballistic limit is estimated using 2D model and software Ansys Autodyn v.11 in terms of limit velocity of the bullet. Next the distances of possible target are estimated for various angles of departure using mentioned limit velocity. The simulations bring the insight into the perforation mechanism and bullet deformation. The results helps to predict and estimate the damage of aircraft during war operations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konference Letectvo 2010

  • ISBN

    978-80-7231-736-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku