In-Flight Ice Accretion Prediction Code
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00428641" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00428641 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
In-Flight Ice Accretion Prediction Code
Popis výsledku v původním jazyce
The phenomenon of in-flight icing may affect all types of aircraft. The paper deals with the development of the computational wing airfoil ice accretion prediction code Ice. Presented code versions enable computational rime ice and glaze ice accretion prediction on single and multi-element airfoils in acceptable time of solution. There are presented results of rime ice and glaze ice accretion predictions and compared with current ice accretion prediction codes. Various cases of predicted ice shapes areshown in dependence of air temperature. The latest Ice code version enables to solve system of several airfoils. The example of ice prediction on the wing airfoil with a slotted flap is shown for two angles of deflection.
Název v anglickém jazyce
In-Flight Ice Accretion Prediction Code
Popis výsledku anglicky
The phenomenon of in-flight icing may affect all types of aircraft. The paper deals with the development of the computational wing airfoil ice accretion prediction code Ice. Presented code versions enable computational rime ice and glaze ice accretion prediction on single and multi-element airfoils in acceptable time of solution. There are presented results of rime ice and glaze ice accretion predictions and compared with current ice accretion prediction codes. Various cases of predicted ice shapes areshown in dependence of air temperature. The latest Ice code version enables to solve system of several airfoils. The example of ice prediction on the wing airfoil with a slotted flap is shown for two angles of deflection.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP101%2F10%2F0257" target="_blank" >GAP101/10/0257: Vliv přestupu tepla na přechod do turbulence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
INCAS BOULETIN
ISSN
2066-8201
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—