Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00469090" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00469090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je optimalizace délky tras mimo komunikace a její využití zejména v krizových situacích a přírodních pohromách jako jsou povodně, požáry a jiné. Problematika optimalizace délky trasy, kterou ujede vozidlo v terénu je jedním z důležitých ukazatelů nutným především pro kalkulaci spotřeby pohonných hmot, dále pro časovou náročnost přesunu, opotřebení vozidel a v neposlední řadě též aspekty ovlivňující logistické a personální zabezpečení jednotek. Posuzovaným geografickým faktorem byl mikroreliéf. Vstupní data byla získána jednak kartometrickým šetřením a jednal vektorizací analogových map. Testovací průjezdy zájmovým územím byly provedeny ve 2D i 3D modelech pomocí programovacího jazyka C++. V příspěvku jsou popsány částečné výsledky obranného výzkumu (projektu METEOR) řízeného Univerzitou obrany v Brně.

  • Název v anglickém jazyce

    Lenght Optimalization of Conveyance in Terrain

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is length optimalization of routes off the road and its use particularly in crisis situations and natural disasters such as floods, fires and others. The issue of optimizing the length of the route the vehicle travels in the terrain is one of the important characteristics necessary to calculate fuel consumption, as well as for time spent moving, vehicle wear and last but not least, aspects affecting the logistic providing and stuffing of the units. Geographical factors under consideration was microrelief. Input data were obtained by both cartometric investigation and vectorization of analog maps. Testing passages through the territory of interest was made in both 2D and 3D models using programming language C++. This paper partially describes results of defence research (METEOR project) managed by the University of Defence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OVUOFVT200801" target="_blank" >OVUOFVT200801: METEOR - Geografické a meteorologické faktory bojiště, jejich dynamická vizualizace a lokalizace v systémech velení a řízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu

  • ISBN

    978-80-86703-41-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2010

  • Místo vydání

    Hradec Králové, CZ

  • Místo konání akce

    Hradecc Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku