Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F10%3A00469090" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/10:00469090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je optimalizace délky tras mimo komunikace a její využití zejména v krizových situacích a přírodních pohromách jako jsou povodně, požáry a jiné. Problematika optimalizace délky trasy, kterou ujede vozidlo v terénu je jedním z důležitých ukazatelů nutným především pro kalkulaci spotřeby pohonných hmot, dále pro časovou náročnost přesunu, opotřebení vozidel a v neposlední řadě též aspekty ovlivňující logistické a personální zabezpečení jednotek. Posuzovaným geografickým faktorem byl mikroreliéf. Vstupní data byla získána jednak kartometrickým šetřením a jednal vektorizací analogových map. Testovací průjezdy zájmovým územím byly provedeny ve 2D i 3D modelech pomocí programovacího jazyka C++. V příspěvku jsou popsány částečné výsledky obranného výzkumu (projektu METEOR) řízeného Univerzitou obrany v Brně.
Název v anglickém jazyce
Lenght Optimalization of Conveyance in Terrain
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is length optimalization of routes off the road and its use particularly in crisis situations and natural disasters such as floods, fires and others. The issue of optimizing the length of the route the vehicle travels in the terrain is one of the important characteristics necessary to calculate fuel consumption, as well as for time spent moving, vehicle wear and last but not least, aspects affecting the logistic providing and stuffing of the units. Geographical factors under consideration was microrelief. Input data were obtained by both cartometric investigation and vectorization of analog maps. Testing passages through the territory of interest was made in both 2D and 3D models using programming language C++. This paper partially describes results of defence research (METEOR project) managed by the University of Defence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OVUOFVT200801" target="_blank" >OVUOFVT200801: METEOR - Geografické a meteorologické faktory bojiště, jejich dynamická vizualizace a lokalizace v systémech velení a řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu
ISBN
978-80-86703-41-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2010
Místo vydání
Hradec Králové, CZ
Místo konání akce
Hradecc Králové
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—