Potential Advantages of Electronic Language Testing at the University of Defence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00436902" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00436902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Potential Advantages of Electronic Language Testing at the University of Defence
Popis výsledku v původním jazyce
Electronic language testing (e-testing) has become a broadly used method of testing foreign language knowledge as it has a whole range of advantages. E-testing is, just like conventional paper-and-pen testing, a method of assessing students? ability to meet the standard required, but this modern method uses a computer rather than traditional tools. The paper is mapping the theoretical background concerning e-testing with the focus on the main concepts and approaches in this area. Advantages and limitations of each of these approaches are discussed with a view to establishing a large-scale e-testing practice at the Language Training Centre (LTC) of the University of Defence in Brno. There is a wide range of software packages used for e-testing and the paper is exploring potential advantages of e-testing for the LTC when the Moodle software is applied in practice.
Název v anglickém jazyce
Potential Advantages of Electronic Language Testing at the University of Defence
Popis výsledku anglicky
Electronic language testing (e-testing) has become a broadly used method of testing foreign language knowledge as it has a whole range of advantages. E-testing is, just like conventional paper-and-pen testing, a method of assessing students? ability to meet the standard required, but this modern method uses a computer rather than traditional tools. The paper is mapping the theoretical background concerning e-testing with the focus on the main concepts and approaches in this area. Advantages and limitations of each of these approaches are discussed with a view to establishing a large-scale e-testing practice at the Language Training Centre (LTC) of the University of Defence in Brno. There is a wide range of software packages used for e-testing and the paper is exploring potential advantages of e-testing for the LTC when the Moodle software is applied in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Distance Learning, Simulation and Communication 2011
ISBN
978-80-7231-695-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
181-186
Název nakladatele
Univerzita obrany v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—