Electronic Questions - Support for Studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00437074" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00437074 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electronic Questions - Support for Studies
Popis výsledku v původním jazyce
The core of the paper is the terms: 'question object', 'electronic question' and 'life cycle of a question object'. The paper is focused on these terms definitions, explanation of connections among them and their importance in contemporary education. Thegeneral point of view is used. Some weak points of electronic testing are solved. Firstly, it is a lack of theoretical description of question objects useful types regardless of their implementations in contemporary software. Secondly, methodology ? life cycle of a question object is stated. Thirdly, some recommendations connected with question objects are formulated. The author would like to emphasize not only the important role of modern ICT in education but also the necessity of good new ideas for suitable question objects. These ideas should be collected by all the people from the educational environment.
Název v anglickém jazyce
Electronic Questions - Support for Studies
Popis výsledku anglicky
The core of the paper is the terms: 'question object', 'electronic question' and 'life cycle of a question object'. The paper is focused on these terms definitions, explanation of connections among them and their importance in contemporary education. Thegeneral point of view is used. Some weak points of electronic testing are solved. Firstly, it is a lack of theoretical description of question objects useful types regardless of their implementations in contemporary software. Secondly, methodology ? life cycle of a question object is stated. Thirdly, some recommendations connected with question objects are formulated. The author would like to emphasize not only the important role of modern ICT in education but also the necessity of good new ideas for suitable question objects. These ideas should be collected by all the people from the educational environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 8th International Conference
ISBN
978-80-213-2183-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
102-109
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000300799300012