Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Electronic Questions - Support for Studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00437074" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00437074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electronic Questions - Support for Studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The core of the paper is the terms: 'question object', 'electronic question' and 'life cycle of a question object'. The paper is focused on these terms definitions, explanation of connections among them and their importance in contemporary education. Thegeneral point of view is used. Some weak points of electronic testing are solved. Firstly, it is a lack of theoretical description of question objects useful types regardless of their implementations in contemporary software. Secondly, methodology ? life cycle of a question object is stated. Thirdly, some recommendations connected with question objects are formulated. The author would like to emphasize not only the important role of modern ICT in education but also the necessity of good new ideas for suitable question objects. These ideas should be collected by all the people from the educational environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Electronic Questions - Support for Studies

  • Popis výsledku anglicky

    The core of the paper is the terms: 'question object', 'electronic question' and 'life cycle of a question object'. The paper is focused on these terms definitions, explanation of connections among them and their importance in contemporary education. Thegeneral point of view is used. Some weak points of electronic testing are solved. Firstly, it is a lack of theoretical description of question objects useful types regardless of their implementations in contemporary software. Secondly, methodology ? life cycle of a question object is stated. Thirdly, some recommendations connected with question objects are formulated. The author would like to emphasize not only the important role of modern ICT in education but also the necessity of good new ideas for suitable question objects. These ideas should be collected by all the people from the educational environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 8th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    102-109

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000300799300012