Language Education of Academic Staff
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00444982" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00444982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language Education of Academic Staff
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a problem of searching a suitable form of modern language learning for a specific target group. The technical core of the solution should be the usage of information and communication technologies (ICT). The problem is solved from the point of view of the Department of communication and information systems. The starting point of the paper is a characteristic of the specified target group in relation to the status and needs of its language learning. The next part of the text is focused on a proposal for an appropriate language education which is partly based on the distance learning form. As examples the author selects from his point of view the most important sub-problems of language education of the academic staff. Finally, the importance of language competencies of the academic staff is emphasized.
Název v anglickém jazyce
Language Education of Academic Staff
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a problem of searching a suitable form of modern language learning for a specific target group. The technical core of the solution should be the usage of information and communication technologies (ICT). The problem is solved from the point of view of the Department of communication and information systems. The starting point of the paper is a characteristic of the specified target group in relation to the status and needs of its language learning. The next part of the text is focused on a proposal for an appropriate language education which is partly based on the distance learning form. As examples the author selects from his point of view the most important sub-problems of language education of the academic staff. Finally, the importance of language competencies of the academic staff is emphasized.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference ICL 2011
ISBN
978-1-4577-1747-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
172-174
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Wien, Austria
Místo konání akce
Piešťany, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000303452100032