EMERGENCY AND PRECAUTIONARY LANDING ASSISTANT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00449275" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00449275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EMERGENCY AND PRECAUTIONARY LANDING ASSISTANT
Popis výsledku v původním jazyce
According to statistics, there are many emergency landing into field due to engine failure. This situation is very stressful for the pilot in command and in general aviation airplanes (mainly in the LSA and small aircraft category) there are no instruments that would help pilot to deal with such a situation. Modern synthetic vision system with built-in 3D terrain database provides very little assistance or they are not helping at all with handling emergency landing in a field. This article deals with development and testing of emergency and precautionary landing assistant system based on synthetic vision system with detailed 3D terrain database. New functions that could help the pilot to deal with the difficult task are described. In conclusion the results of flight tests are discussed.
Název v anglickém jazyce
EMERGENCY AND PRECAUTIONARY LANDING ASSISTANT
Popis výsledku anglicky
According to statistics, there are many emergency landing into field due to engine failure. This situation is very stressful for the pilot in command and in general aviation airplanes (mainly in the LSA and small aircraft category) there are no instruments that would help pilot to deal with such a situation. Modern synthetic vision system with built-in 3D terrain database provides very little assistance or they are not helping at all with handling emergency landing in a field. This article deals with development and testing of emergency and precautionary landing assistant system based on synthetic vision system with detailed 3D terrain database. New functions that could help the pilot to deal with the difficult task are described. In conclusion the results of flight tests are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
30th Digital Avionics Systems Conference
ISBN
978-1-61284-796-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
NEW YORK
Místo konání akce
Seattle, USA
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000298957001021