Feasibility of Modal Analysis Based on Doppler Effect
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00480156" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00480156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Feasibility of Modal Analysis Based on Doppler Effect
Popis výsledku v původním jazyce
The modal analysis plays an important role in health monitoring of various structures. The main goal is focused on the possibility of experimental detection of natural frequencies in order to assess the technical condition of the given structure. The experiment is performed on the cantilever beam which is frequently found in construction, notably in cantilever bridges. In the case of measurements when the beam stiffness is relatively low (which is quite frequent in laboratory measurements), it is necessary to take into account the impact of accelerometer weight on the measured frequency. Non-contact vibration measurement based on Doppler effect seems to be suitable alternative. Experimental data obtained using standard accelerometer and laser Doppler vibrometer are compared with simulation results achieved using ANSYS computing environment.
Název v anglickém jazyce
Feasibility of Modal Analysis Based on Doppler Effect
Popis výsledku anglicky
The modal analysis plays an important role in health monitoring of various structures. The main goal is focused on the possibility of experimental detection of natural frequencies in order to assess the technical condition of the given structure. The experiment is performed on the cantilever beam which is frequently found in construction, notably in cantilever bridges. In the case of measurements when the beam stiffness is relatively low (which is quite frequent in laboratory measurements), it is necessary to take into account the impact of accelerometer weight on the measured frequency. Non-contact vibration measurement based on Doppler effect seems to be suitable alternative. Experimental data obtained using standard accelerometer and laser Doppler vibrometer are compared with simulation results achieved using ANSYS computing environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROCEEDINGS OF THE 16th INTERNATIONAL CONFERENCE TRANSPORT MEANS 2012
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
92-95
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—