Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Feasibility of Modal Analysis Based on Doppler Effect

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00480156" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00480156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Feasibility of Modal Analysis Based on Doppler Effect

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The modal analysis plays an important role in health monitoring of various structures. The main goal is focused on the possibility of experimental detection of natural frequencies in order to assess the technical condition of the given structure. The experiment is performed on the cantilever beam which is frequently found in construction, notably in cantilever bridges. In the case of measurements when the beam stiffness is relatively low (which is quite frequent in laboratory measurements), it is necessary to take into account the impact of accelerometer weight on the measured frequency. Non-contact vibration measurement based on Doppler effect seems to be suitable alternative. Experimental data obtained using standard accelerometer and laser Doppler vibrometer are compared with simulation results achieved using ANSYS computing environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Feasibility of Modal Analysis Based on Doppler Effect

  • Popis výsledku anglicky

    The modal analysis plays an important role in health monitoring of various structures. The main goal is focused on the possibility of experimental detection of natural frequencies in order to assess the technical condition of the given structure. The experiment is performed on the cantilever beam which is frequently found in construction, notably in cantilever bridges. In the case of measurements when the beam stiffness is relatively low (which is quite frequent in laboratory measurements), it is necessary to take into account the impact of accelerometer weight on the measured frequency. Non-contact vibration measurement based on Doppler effect seems to be suitable alternative. Experimental data obtained using standard accelerometer and laser Doppler vibrometer are compared with simulation results achieved using ANSYS computing environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROCEEDINGS OF THE 16th INTERNATIONAL CONFERENCE TRANSPORT MEANS 2012

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    92-95

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus