Model of the Vehicle Cabin Air Quality Prediction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00493646" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00493646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model of the Vehicle Cabin Air Quality Prediction
Popis výsledku v původním jazyce
The quality of microclimate within the vehicle cabin substantially influences the driver and crew work performance and operational efficiency. One of the main factors of the microclimate quality is the carbon dioxide content in the vehicle cabin air, where the decisive source of increasing the CO2 concentration is the human breathing. The mathematical model for the unsteady state prediction of the CO2 content in the vehicle is closely described in the article. The model is validated for two examples ofthe CO2 concentration prediction: for varied number of persons in a vehicle and for various rates of vehicle ventilation. The method was verified by the experiment, where the measurement of the CO2 content was performed in a passenger vehicle for the combination of low and high rates of ventilation.
Název v anglickém jazyce
Model of the Vehicle Cabin Air Quality Prediction
Popis výsledku anglicky
The quality of microclimate within the vehicle cabin substantially influences the driver and crew work performance and operational efficiency. One of the main factors of the microclimate quality is the carbon dioxide content in the vehicle cabin air, where the decisive source of increasing the CO2 concentration is the human breathing. The mathematical model for the unsteady state prediction of the CO2 content in the vehicle is closely described in the article. The model is validated for two examples ofthe CO2 concentration prediction: for varied number of persons in a vehicle and for various rates of vehicle ventilation. The method was verified by the experiment, where the measurement of the CO2 content was performed in a passenger vehicle for the combination of low and high rates of ventilation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Military Technology
ISSN
1802-2308
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
23-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—