Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filter Optimization for Human - Machine Interaction in Aviation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00495542" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00495542 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/AIM.2013.6584132" target="_blank" >10.1109/AIM.2013.6584132</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Filter Optimization for Human - Machine Interaction in Aviation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes another option for the evaluation and analysis of data measured on flight simulator using alternative human behavior models ? human as a pilot while flying an aircraft. Paper also describes the original method of mathematical human behavior model sensitivity analysis, or more precisely, pilot's response to a sudden change of flight altitude. The model is in the form of a rational fraction function of 2nd order and is used for all practical experiments. Individual coefficients of thetransfer function represent the pilot's ability to fly the aircraft, i.e. all the coefficients have a specific and practical meaning. The main aim of this paper is to analyze relative sensitivities of all the transfer function coefficients of the pilot's behavior model. Another aim of this paper is to determine coefficient ranges of the pilot's behavior model for further practical use.

  • Název v anglickém jazyce

    Filter Optimization for Human - Machine Interaction in Aviation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes another option for the evaluation and analysis of data measured on flight simulator using alternative human behavior models ? human as a pilot while flying an aircraft. Paper also describes the original method of mathematical human behavior model sensitivity analysis, or more precisely, pilot's response to a sudden change of flight altitude. The model is in the form of a rational fraction function of 2nd order and is used for all practical experiments. Individual coefficients of thetransfer function represent the pilot's ability to fly the aircraft, i.e. all the coefficients have a specific and practical meaning. The main aim of this paper is to analyze relative sensitivities of all the transfer function coefficients of the pilot's behavior model. Another aim of this paper is to determine coefficient ranges of the pilot's behavior model for further practical use.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2013 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics (AIM 2013)

  • ISBN

    978-1-4673-5320-5

  • ISSN

    2159-6255

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    448-452

  • Název nakladatele

    University of Wollongong, Australia

  • Místo vydání

    Wollongong, Australia

  • Místo konání akce

    Wollongong, Australia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000328705300074