Filter Optimization for Human - Machine Interaction in Aviation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00495542" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00495542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/AIM.2013.6584132" target="_blank" >10.1109/AIM.2013.6584132</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Filter Optimization for Human - Machine Interaction in Aviation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes another option for the evaluation and analysis of data measured on flight simulator using alternative human behavior models ? human as a pilot while flying an aircraft. Paper also describes the original method of mathematical human behavior model sensitivity analysis, or more precisely, pilot's response to a sudden change of flight altitude. The model is in the form of a rational fraction function of 2nd order and is used for all practical experiments. Individual coefficients of thetransfer function represent the pilot's ability to fly the aircraft, i.e. all the coefficients have a specific and practical meaning. The main aim of this paper is to analyze relative sensitivities of all the transfer function coefficients of the pilot's behavior model. Another aim of this paper is to determine coefficient ranges of the pilot's behavior model for further practical use.
Název v anglickém jazyce
Filter Optimization for Human - Machine Interaction in Aviation
Popis výsledku anglicky
This paper describes another option for the evaluation and analysis of data measured on flight simulator using alternative human behavior models ? human as a pilot while flying an aircraft. Paper also describes the original method of mathematical human behavior model sensitivity analysis, or more precisely, pilot's response to a sudden change of flight altitude. The model is in the form of a rational fraction function of 2nd order and is used for all practical experiments. Individual coefficients of thetransfer function represent the pilot's ability to fly the aircraft, i.e. all the coefficients have a specific and practical meaning. The main aim of this paper is to analyze relative sensitivities of all the transfer function coefficients of the pilot's behavior model. Another aim of this paper is to determine coefficient ranges of the pilot's behavior model for further practical use.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2013 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics (AIM 2013)
ISBN
978-1-4673-5320-5
ISSN
2159-6255
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
448-452
Název nakladatele
University of Wollongong, Australia
Místo vydání
Wollongong, Australia
Místo konání akce
Wollongong, Australia
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000328705300074